Potrivit unui proiect pus în dezbatere publică de către Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, românii care vor casa o maşină mai veche de 15 ani vor putea primi, de la primăria de care aparţin, un stimulent în valoare de 3.000 de lei, în cadrul unui nou program Rabla. Sumele de bani vor putea fi cheltuite fără a avea obligaţia să-i folosească pentru a cumpăra o nouă maşină.

 

După cum a anunţat fusese anunţat încă din luna mai, în curând va apărea un nou program Rabla, numit, în mod neoficial, Rabla Local, diferit de cele două existente în prezent, respectiv Rabla Clasic, prin care pot cere bani de la stat pentru înlocuirea maşinilor vechi cu unele noi, mai puţin poluante, şi Rabla Plus, destinat cumpărării de maşini electrice sau hibride.

 

Pentru ca Rabla Local să poată deveni funcţional curând, Ministerul Mediului a pus joi în dezbatere publică un proiect de ordin ce conţine ghidul de finanţare a acestuia. În cadrul noului program Rabla, casarea unei maşini mai vechi de 15 ani va aduce 3.000 de lei proprietarului, acesta nefiind obligat să folosească banii pentru a cumpăra o maşină nouă, ci va putea să-i folosească după bunul plac.

 

Potrivit proiectului de ordin, cei ce vor dori să-şi caseze maşina veche vor trebui să se adreseze primăriei de domiciliu. Pentru a putea cere stimulentul pentru casare, proprietarul unei maşini vechi va trebui să îndeplinească următoarele condiţii:

  • să aibă domiciliul sau reşedinţa în România, pe raza primăriei la care face solicitarea;
  • să deţină un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său şi să fie în evidenţele fiscale ale primăriei respective;
  • să nu aibă restanţe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local;
  • să nu folosească aceeaşi maşină pentru a obţine diverse alte finanţări, inclusiv prin Rabla Clasic sau Rabla Plus;
  • să nu aibă condamnări definitive pentru infracţiuni împotriva mediului.

E de subliniat faptul că la acest program de casare a maşinilor vechi nu vor putea participa şi firmele, aşa cum e cazul programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus.

 

Apoi, ghidul de finanţare stabileşte şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească maşina pentru a putea fi casată prin viitorul program Rabla Local:

  • să fie înregistrată în evidenţele primăriei la care se face solicitarea;
  • să aibă, la data solicitării, o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei;
  • să aibă o normă de poluare Euro 3 şi/ sau inferioară;
  • să fie înmatriculată în România de cel puţin trei ani.

Cele două programe existente deja prin care se pot cere bani de la stat pentru cumpărarea de maşini noi, Rabla Clasic şi Rabla Plus, au o sesiune nouă de înscrieri, ce a fost prelungită recent şi care se va încheia pe 31 iulie 2022.

 

Anul acesta, la casarea unei maşini, în cazul programului Rabla Clasic, valoarea primei de casare este de 6.000 de lei (pentru două maşini casate, prima este de 9.000 de lei), în timp ce, în cazul programului Rabla Plus, ecotichetul are valoarea de 51.000 de lei pentru achiziţia unei maşini electrice sau pe hidrogen (54.000 în cazul casării a două maşini) şi 26.000 de lei pentru cumpărarea unei maşini hibride (29.000 pentru casarea a două maşini).

 

Atenţie! Pentru a se putea aplica, proiectul de ordin trebuie adoptat la Ministerul Mediului şi publicat în Monitorul oficial, informează avocatnet.ro

 

 

 

Sursa: www.bugetul.ro