Firmele de curierat ar putea raporta la ANAF detalii referitoare la persoanele care aleg să plătească ramburs produsele comandate online, a precizat Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

 

Firmele de curierat vor raporta la ANAF persoanele care plătesc ramburs

Această nouă prevedere se află în Ordonanţa de urgenţă care a fost aprobată în cursul zilei de miercuri, de către Guvern, cu privire la facilitatea temporară a scutirii de la plata impozitului şi a taxelor pentru majorarea voluntară a salariului minim cu 200 de lei.

 

„Avem în România, după cum aţi văzut, o creştere economică importantă, dar rămâne această provocare a colectării de taxe şi impozite şi aici, din păcate, nu stăm la fel de bine, ca atare eforturile pe care Guvernul trebuie să le facă şi în conformitate cu obligaţiile pe care le are la nivel european şi în conformitate cu potenţialul pe care România îl deţine în acest sens să facă toate demersurile legale astfel încât taxele şi impozitele să fie plătite de toată lumea.

 

Practic, putem să privim acest mod de a gestiona această chestiune într-un mod similar cu ceea ce se întâmplă cu Radarul Mărfurilor. Practic, reglementarea în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie ca bugetul naţional să poată furniza serviciile pe care cetăţenii români le aşteaptă”, a explicat Cărbunaru, la finalul şedinţei de Guvern.

 

Când va intra în vigoare această măsură

Dan Cărbunaru a declarat că este convins că normele de aplicare vor detalia procedura în acest caz. Potrivit acestuia, noua măsură va contribuit la posibilitatea ca statul român să poată colecta taxele inclusiv din zona comerţului. Întrebat dacă a fost solicitată o opinie de la protecţia datelor, acesta a precizat că:

 

„Ca fiecare act normativ pe care îl discutăm în Guvernul României, toate avizele necesare sunt luate de la iniţiatorii care fac acest demers. Din câte cunosc, nu sunt observaţii pe acest proiect nici de la Ministerul Muncii, nici de la Ministerul Justiţiei, nici de la Consiliul Legislativ. Avem de asemenea avize de la Ministerul Sănătăţii, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Autoritatea Naţională de Supraveghere a prelucrării Datelor cu Caracter Personal, inclusiv Consiliul Economic şi Social”, a arătat Cărbunaru.

 

Purtătorul de cuvânt al Guvernului a mai precizat că, după publicarea în Monitorul Oficial al Ordonanţei, intrarea în vigoare se face la data menţionată în actul normativ.

 

 

 

 

Sursa: www.playtech.ro