Părinţii cu copii preşcolari şi la nivelul de învăţământ primar sunt cei mai afectaţi de mutarea şcolii în mediul online, relevă studiul realizat la nivel naţional de către programul SuperTeach. Pe de altă parte, părinţii copiilor aflaţi în clasele V-VII au înregistrat cele mai ridicate scoruri în ceea ce priveşte atitudinea pozitivă faţă de şcoala online, comparativ cu media.

 

La studiul SuperTeach au răspuns peste 3.800 de părinţi ai căror copii activează în clasele profesorilor din comunitatea SuperTeach. Sondajul a avut ca obiectiv evidenţierea percepţiei părinţilor asupra şcolii online, precum şi descoperirea impactului pe care l-a avut starea de urgenţă asupra acestora.

 

”Analiza pe niveluri de învăţământ a revelat că cele mai mari dificultăţi au fost întâmpinate de către părinţii ai căror copii studiază la nivelul preşcolar şi primar. Aceştia au fost nevoiţi să se implice mai mult, comparativ cu celelalte categorii de părinţi, în procesul de învăţare al copiilor şi în activităţile care să-i ţină ocupaţi pe cei mici. Totodată, ei percep mai puternic deteriorarea relaţiilor în interiorul familiei ca pe un potenţial risc al acestei perioade”, spune Adina Nica, consultant cercetare şi strategie la compania de cercetare Open-I Research.

 

Astfel, 53% dintre părinţii ai căror copii învaţă la nivelul preşcolar şi 58% dintre părinţii ai căror copii învaţă la clasele primare afirmă că s-au implicat mai mult decât înainte în educaţia copiilor. Totodată, 57% dintre părinţii cu copii în clasele I-IV afirmă că s-au implicat mai mult în a le oferi suport în utilizarea tehnologiei, comparativ cu media de 43%.

 

Ajustarea programului în funcţie de cel al copilului a ridicat dificultăţi pentru 39% dintre părinţii cu copii la nivelul preşcolar,comparativ cu media de 31%. Totodată, 41% dintre părinţii cu copii la nivelul preşcolar şi 35% dintre cei cu elevi la clasele primare consideră dificil să menţină copiii ocupaţi, înregistrând astfel scoruri cu până la 10% peste media generală.

 

Părţile bune ale şcolii de acasă

Cu toate acestea, părinţii au observat şi aspectele pozitive ale acestei perioade: copiii au ocazia de a învăţa cum să se adapteze schimbărilor, iar timpul petrecut în familie a crescut considerabil, mai ales pentru părinţii cu copii la nivelul preşcolar.

 

”Prin contrast, părinţii cu copii în clasele V-VII sunt cei mai deschişi cu privire la educaţia online, aceştia considerând că acum este cel mai potrivit moment pentru a se pune accent pe dezvoltarea competenţelor digitale”, a adăugat Nica.

 

Astfel, 55% dintre aceştia spun că instrumentele digitale ar trebui introduse în coordonarea temelor, comparativ cu media de 49%. Totodată, 49% dintre părinţii cu copii în clasele V-VII sunt de părere că digitalizarea este necesară în comunicarea profesor – elev, faţă de media de 43%. Printre cei care susţin şcoala online se numără şi părinţii elevilor de clasa a XII-a: 40% dintre aceştia consideră că şcoala online ar putea înlocui în totalitate modul în care se face educaţia în prezent.

 

În ceea ce priveşte raportarea copiilor la starea de urgenţă şi şcoala online, 31% dintre părinţi consideră că perioada de carantină a fost foarte grea pentru cei mici, cei mai afectaţi fiind copiii de grădiniţă (39%) şi cel mai puţin afectaţi fiind cei din clasele IX-XI (20%). Totodată, o treime dintre părinţii copiilor de clasa a VIII-a şi clasa a XII-a consideră că nivelul de stres generat de cursurile online este mai mare decât în offline şi observă un nivel crescut de demotivare la aceştia.

 

Părinţii înşişi au trăit un cumul de stări în această perioadă, adunând atât recunoştinţa (39% dintre respondenţi le-au trăit în mare şi foarte mare măsură) şi bucuria (32% în aceeaşi pondere), cât şi îngrijorarea (37% dintre părinţi au fost afectaţi în mare şi foarte mare măsură), aceasta din urmă fiind ponderată însă de elementele pozitive care o încadrează. Teama sau nerabdarea au fost şi ele prezente în top 5 cele mai prezente emoţii, însă în pondere mai mică (28% fiecare).

 

Lansat în 2017, SuperTeach este un program educaţional de voluntariat realizat de Romanian Business Leaders (RBL) în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale (IDP) şi Educativa.

 

SuperTeach inspiră profesorii să educe noile generaţii în spiritul unei mentalităţi deschise, ajutând elevii să-şi descopere pasiunile, să-şi maximizeze potenţialul şi să-şi dezvolte competenţele cheie pentru a reuşi să-şi atingă ţelurile în viaţă.

 

Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, preşedinte fondator al GMP Group si Radio Itsy Bitsy, Dragoş Anastasiu, CEO al Grupului Eurolines, Cristina Gheorghe, preşedinte al Institutului Dezvoltării Personale şi Alexandru Ghiţă, preşedinte al Grupului Educativa.

 

 

 

 

Sursa: www.wall-street.ro