Trotinetele electrice intră în atenţia Ministerului de Interne, care propune o serie de reguli privind folosirea acestora în spaţiul public.

 

Reglementarea folosirii trotinetelor electrice în spaţiul public se apropie de materializare, lucru indicat de un nou proiect de lege, supus dezbaterii de către Ministerul Afacerilor Interne.

 

Într-o postare publicată pe pagina de Facebook a MAI, trotineta electrică este definită ca „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roţi, articulat cu o bară în partea din faţă folosită ca dispozitiv de direcţie, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 6 km/h, dar nu depăşeşte 25 km/h şi care este echipat cu un motor electric.' Pe lângă limitarea vitezei maxime, se cere ca aceste mijloace de transport să fie echipate cu iluminare şi cu inserţii reflectorizante, pentru a putea fi folosite pe timp de noapte în condiţii de siguranţă.

 

Cât despre utilizarea trotinetelor, proiectul propune ca acestea să fie conduse pe trotuar doar acolo unde există pistă de biciclete; în lipsa pistelor special amenajate, trotinetele „vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulaţia vehiculelor este de 50 km/h'. Atunci când nu se află în mişcare, „trotineta electrică oprită sau staţionată pe partea carosabilă trebuie aşezată lângă şi în paralel cu marginea acesteia. Trotinetele electrice pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta', se mai menţionează în acest proiect de lege.

 

Cei care utilizează trotinetele electrice trebuie să aibă vârsta minimă de 14 ani; casca de protecţie este echipament obligatoriu pentru cei cu vârsta mai mică de 16 ani. Totodată, transportul pasagerilor este interzis.

 

Nerespectarea acestor norme ar atrage asupra utilizatorului amenzi cuprinse între 870-1.160 de lei, întrucât constituie contravenţie aparţinând clasei a III-a de sancţiuni.

 

 

 

Sursa: www.auto-bild.ro