Cele mai periculoase drumuri naţionale vor avea, de anul viitor, separatoare cu role. Este vorba despre DN7, de pe Valea Oltului, dar şi de E85, spre Moldova.

Sistemul nu este prezent în Europa, iar cei de la Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere spun că l-au descoperit pe internet. Spre deosebire de separatoarele de beton, maşinile care intră în cele cu role se redresează mai uşor, spun inventatorii.

Clipul de prezentare vorbeşte despre avantajele noilor separatoare. O maşină ar scăpa astfel mai uşor dintr-o coliziune. Potrivit producătorului, după ce absorb şocul, rolele transformă energia de impact într-o energie de rotaţie.

Până acum, CNAIR a decis că vom avea separatoare cu role pe două drumuri naţionale. Pe DN7, pe Valea Oltului, dar şi pe drumul spre Moldova.

Pe E85, noul parapete va fi instalat pe mijloc, dar şi pe marginea şoselei, în curbă sau în pantă. Cu această ocazie, circulaţia va fi reconfigurată. Adică, în zonele unde va fi mai aglomerat se va circula pe două benzi, iar pe sensurile unde va fi mai lejer, pe o singură bandă.

Acelaşi lucru se va întâmpla şi pe Valea Oltului. Aici, sensurile cu două benzi prevăzute cu separatoare cu role vor fi instalate în zonele foarte aglomerate.

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: “Primele astfel de parapete vor fi montate undeva în primăvara anului viitor, pentru că până la sfârşitul acestui an ne aşteptam să finalizăm ce înseamnă analiza cost beneficiu acestui tip de parapete.”

Potrivit CNAIR, parapete de acest tip au fost montate în Coreea, unde au fost inventate, dar şi în Australia. România ar fi prima ţară din Europa care le-ar folosi.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu ştiu deocamdată la cât se ridică investiţia, dar speră să convingă producătorii să monteze câteva, de probă, gratuit.