Organismele care se ocupă de protecţia consumatorilor din Belgia, Franţa, Italia, Olanda, Portugalia şi Spania au cerut luarea unor măsuri împotriva platformei de cumpărături online AliExpress care aparţine grupului chinez Alibaba pentru presupusele condiţii incorecte impuse cumpărătorilor din UE, transmite Reuters.
Plângerile împotriva gigantului chinez de comerţ electronic Alibaba care deţine AliExpress au reiterat o plângere similară din partea agenţiei de protecţie a consumatorilor din Luxemburg faţă de autoritatea naţională la începutul acestui an, prin care se doreşte ca problema să fie abordată la nivel european.
Grupurile de consumatori vor ca platforma de cumpărături online AliExpress, care vinde produse de la comercianţii cu amănuntul chinezi şi care concurează cu comerciantul online Amazon din SUA, să respecte legile UE care protejează consumatorii. "Cerem autorităţilor care se ocupă de protecţia consumatorilor să analizeze urgent această problemă şi să ia măsuri", a declarat directorul general al Biroului European al Uniunii Consumatorilor (BEUC), Monique Goyens.
Cele şase organisme, care fac parte din reţeaua BEUC, sunt preocupate de o clauză în termenii şi condiţiile AliExpress prin care se stipulează că disputele dintre cumpărător şi vânzător sunt deferite unui tribunal de arbitraj din Hong Kong. Potrivit normelor UE, consumatorii au dreptul de a iniţia o acţiune în justiţie în faţa unei instanţe din propria ţară.
O altă îngrijorare este legată de faptul că persoanele care achiziţionează produse de pe AliExpress nu pot să le returneze fără justificare în termen de 14 zile, din nou, încălcând legile UE.
Pe de altă parte, obligaţia vânzătorului de a oferi o garanţie legală minimă de doi ani nu este menţionată, iar termenii şi condiţiile nu sunt întotdeauna prezentate în limba oficială a ţării unde se trimit bunurile.
Sursa:www.economie.hotnews.ro