Pentru că mulţi şi-au pus întrebarea dacă această cascadorie făcută de Van Damme la 53 de ani este autentică, siteul www.pt.ro a căutat mai multe detalii despre cum a fost realizată. Sursa cea mai bună au fost câteva interviuri în presa de peste ocean.
“Cascadoria este cât se poate de reală şi a fost făcută din prima filmare” a spus Anders Vilhelmsson, managerul cu relaţiile publice pentru Volvo Trucks. “Este o cascadorie foarte îndrăzneaţă dar am avut tot timpul controlul asupra ei. Nu a existat niciodată vreun pericol real”, a mai adăugat managerul.
În timpul filmării Van Damme a fost asigurat cu nişte cabluri de siguranţă, care au fost scoase în postproducţie. De asemenea fiecare picior a stat pe o mică platformă construită special pe oglinzi, doar pentru a oferi o suprafaţă plată.
Regizorul reclamei este Andreas Nilsson, iar agenţia de creaţie este Forsman & Bodenfors. Filmările s-au făcut pe un aeroport închis din Spania.
S-au antrenat timp de trei zile, dar filmarea propriu-zisă trebuia făcută în doar 15 minute, pentru a prinde acea lumină specială a răsăritului de soare între 8:05 şi 8:20.
“Filmarea pe care o vedeţi este făcută din prima încercare. Dar evident că am avut tone de repetiţii” a spus Nilsson.
Nu e prea greu să-ţi închipui câtă concentrare şi tensiune a fost în acele 15 minute. De la echipa tehnică, cameramani, şoferi până la eroul principal Van Damme.
Dar să nu uităm că aici vorbim de trei eroi, Van Damme şi cei doi şoferi.
“Ceea ce ei (şoferii) au făcut este fantastic. Nu ştiu dacă aţi încercat vreodată să conduceţi un camion cu spatele dar vă asigur că nu este un lucru uşor. Şi apoi să le controlezi în aşa fel când s-au îndepărtat unul de altul, este foarte, foarte dificil.”, a spus regizorul.
Camioanele merg cu spatele pentru că cei de la Volvo s-au gândit să mai adauge încă un factor de dificultate.
“Cu toţii ştim că este mai dificil să mergi cu spatele decât înainte. Ne-am gândit că va fi un test suprem să avem două camioane care merg cu spatele cu cineva care stă pe oglinzi şi face un spagat întreg între ele. Şi am ştiut că dacă e cineva capabil să facă asta, aceasta nu putea fi decât Jean-Claude Van Damme”, a mai adăugat Nilsson
Regizorul Nilsson doreşte ca acest video să fie un omagiu sincer pentru Van Damme: “Un simbol pe care l-am avut în suflet de când sunt copil. În anumite momente din trecut Van Damme a fost privit de sus. Eu m-am uitat în sus, că o celebrare”
De ce au ales cei de la Volvo să facă o asemenea reclamă ? Doar pentru a promova nişte camioane ? Volvo doreşte să promoveze un sistem de direcţie revoluţionar care combina clasică direcţie hidraulică (servo-directia) cu un motor electric controlat de un computer. Motorul primeşte 2000 de impulsuri pe secundă din partea senzorilor de la bord, permiţând un control extrem de precis, aşa cum demonstrează reclamă.
Aceasta filmare face parte dintr-o serie de reclame, realizate în acelaşi spirit. Prima filmare din această serie o arată pe campioana mersului pe sârmă, Faith Dickey cum traversează un cablu prins între două camioane Volvo.
Ok, dar de ce această strategie de difuzare pe youtube?
“Nu dorim să ajungem doar la şoferii de camioane, ci şi la viitorii şoferi. Tinerii care se confruntă cu alegerea unei meserii, unei cariere.”, au spus reprezentanţii Volvo.
Avem mult mai mult decât o reclamă. Este o poveste în sine, dar şi o lecţie de publicitate care cu siguranţă va fi pusă în viitoarele manuale de comunicare. Nu doar prin senzaţională cascadorie, prin muzică genial aleasa (Enya – Only Time), lumină, text dar şi prin povestea personajului principal. Un om aproape uitat de public şi industrie, ca toţi cei care sunt în lumea crudă a spectacolului.
Într-o lume a falsului, a efectelor speciale ne este greu să înţelegem că se mai fac lucruri extraordinare şi fără calculatoare, doar prin talent şi multă muncă.
Prin natura filmelor sale Van Damme intrase doar în zona superficială a memoriei colective că o prezenţă cinematografică efemeră, consumabila. Un atlet desăvârşit şi poate nimic mai mult. Prin reclama asta cât un film, la 53 de ani Van Damme renaşte. Ne oferă o poveste pentru care va fi ţinut minte altfel decât până acum.
Textul reclamei este cât se poate de autentic. Este despre el, despre omul care-şi pierduse gloria şi care poate merită mai mult. Este despre omul căzut care se ridică şi nu oricum, într-un mare stil.
În aproape trei zile reclama are deja peste 12 milioane de vizualizări.
surse: wsj.com | google.com,pt.ro