Românii preferă berea blondă, iar 27% dintre consumatorii de bere din România consideră că a bea mai multe beri la rând este o dovadă de masculinitate, potrivit celui mai recent Studiu Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
Studiul mai arată că pentru 30% dintre români consumul de bere împreună cu prietenii este un mijloc de relaxare şi de interacţiune socială foarte important.
Tendinţele acoperă perioada 2006-2014, iar universul studiului este reprezentat de populaţia din mediul urban din România, cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani.
Studiul măsoară preferinţele de consum de bunuri şi servicii ale populaţiei urbane. Caracterul continuu al studiului şi eşantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuaţiilor preferinţelor populaţiei şi studierea lor în raport cu evoluţia socio-economică din România. Marja de eroare este de +/-0,8%.
Potrivit celui mai recent studiu (SNA) FOCUS realizat de BRAT, 70% dintre bărbaţii români nu refuză o bere cu prietenii oricât de ocupaţi ar fi, 27% dintre aceştia consideră că a bea mai mult beri la rând este o dovadă de masculinitate. Mai ales femeile sunt cele care privesc consumul mai multor beri la rând ca pe o dovadă de masculinitate - 40% dintre respondenţii care sunt de acord cu această afirmaţie fiind femei. Mai mult de jumătate dintre respondenţi sunt căsătoriţi şi 36% provin din localităţi mici, de sub 50.000 de locuitori.
În ceea ce priveşte procentul consumatorilor frecvenţi de bere cu acool se detaşează bărbaţii, cu un procent de 79%. Femeile preferă berea fără alcool - 30% dintre românce o consumă cel puţin o dată pe săptămână.
Consumul intensiv de bere a scăzut la aproape jumătate din 2007 până în prezent, în timp ce consumul moderat a crescut uşor, mai arată datele celui mai recent (SNA) Focus. Conform studiului, 1/3 din populaţia din mediul urban consumă mai puţin de un litru de bere pe săptămână, iar cei mai mulţi consumă bere vara şi toamna.
Dintre consumatorii de bere, 20% beau peste trei litri pe săptămână în timpul verii, în timp ce iarna doar 16% dintre ei aleg să consume această cantitate. Studiul BRAT relevă faptul că unii consumatori intensivi migrează înspre consumatori ocazionali, cu mai puţin de un litru de bere pe săptămână în anotimpurile reci.
Românii consumă mai puţină bere în cafenele, comparativ cu barurile sau discotecile. 32% dintre cei care merg regulat la cafenea consumă bere cu alcool şi 7% bere fără alcool cel puţin o dată pe săptămână. În cluburi şi în discoteci, 44% dintre români preferă berea cu alcool, respectiv 13% bere fără alcool, cel puţin o dată pe săptămână.
Dintre consumatorii de bere, 93% consumă bere blondă şi 15% consumă bere brună. Totodată, berea brună este în scădere cu aproximativ 25% faţă de acum opt ani, de la 20% la 15%. În ceea ce priveşte ambalajul, studiul BRAT reliefează că preferinţele românilor s-au schimbat: în prezent, sunt cu 50% mai mulţi consumatori de bere în doze de aluminiu comparativ cu 2006.
Ambalajul de sticlă rămâne favorit, dar este în scădere, de la 70% dintre preferinţe în 2006 la 61% în 2014.
BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).
Studiul National de Audienţă FOCUS este realizat de BRAT şi reprezintă unica sursă pentru piaţa de media şi publicitate din România pentru furnizarea rezultatelor de audienţă care sunt utilizate pentru tranzacţionarea spaţiului publicitar în presa scrisă. Studiul s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri şi are circa 50 de beneficiari: editori, clienţi, regii şi agenţii de publicitate. Studiul FOCUS oferă date despre consumul de bunuri şi servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci şi peste 200 de categorii de bunuri şi servicii.