Anul nou ţi-ar putea reaprinde dorinţa de a-ţi lua cariera în propriile mâini începând un business pe cont propriu. Până a face primul pas în acest sens e nevoie să studiezi foarte bine piaţa, să afli ce afaceri sunt potrivite şi care îţi pot aduce clienţii plătitori. Iată câteva afaceri pe care să nu le începi.

 

Nu sunt cele mai proaste idei de afaceri. Acum câţiva ani erau în vogă şi au adus bani frumoşi celor care s-au încumetat să le înceapă. Însă acum nu mai este momentul lor, şi chiar dacă ţie îţi par a fi încă idei bune de afaceri, ca să afli ce-şi doresc cu adevărat consumatorii i, mai întâi de toate cercetează piaţa.

 

Magazin de componente pentru calculatoare & reparaţii

Când încă la noi era un lux să ai un calculator, acest gen de afaceri era la mare căutare prin toate oraşele ţării. Pe lângă faptul că un computer era scump, nici nu se găsea în oferta oricărui magazin (fie el online, acum, sau offline). Aşa că, în momentul în care se strica vreo piesă, dădeam fuga la un astfel de magazin de componente pentru calculatoare pentru a ne înlocui şi repara preţiosul obiect.

 

Să nu uităm nici de celebrele internet cafe-uri care apelau tot la acest gen de magazine pentru a repara calculatoarele stricate de cei care descopereau conversaţiile pe mIRC.

 

În ziua de azi, îţi poţi lua oricând şi la orice preţ un computer (îl poţi alege în funcţie de ”munca” pe care vrei să o facă), iar magazinele de profil pun la dispoziţie servicii de înlocuire de piese sau reparaţii în cazul în care nu vrei, mai degrabă, să beneficiezi de vreo ofertă de Black Friday de vară, toamnă, primăvară sau luni pentru a-ţi cumpăra un nou device.

 

Agenţie de turism

Internetul ne oferă azi o grămadă de oportunităţi în ceea ce priveşte alegerea şi rezervarea următoarei vacanţe. Avem site-uri pe care ne putem cumpăra biletele de avion, de unde ne putem alege cele mai bune camere de hotel sau să ne cazăm alaturi de localnici.

 

Astfel, piaţa agenţiilor de turism a scăzut cu circa 60% de la mijlocul anilor ’90. Sunt încă jucători care rezistă şi au clienţi, însă au deja un renume şi un portofoliu bine pus la punct. Iar tinerii sunt mult prea obişnuiţi acum să-şi facă singuri planurile de călătorie.

 

În acest caz, să deschizi acum o agenţie de turism nu mai pare o idee de afaceri aşa de bună.

 

Magazin developare foto

Cele mai frumoase amintiri stau azi, de cele mai multe ori, în cloud. Telefonul a devenit aparatul foto portabil, care nu are nevoie de film, iar chiar şi atunci când apelăm la un fotograf pentru o şedinţă foto profesionistă primim rezultatul final tot în format digital.

 

Însă, ţinând cont că în ultima vreme tendinţele au fost ciclice, iar generaţia tânără începe să aprecieze tot ce este retro, am putea asista la o revenire a camerelor foto tradiţionale care ar necesita developarea fotografiilor. Ca să vedeţi dacă un magazin de developare foto este un business cu potenţial, urmăriţi foarte bine care sunt cerinţele consumatorilor.

 

 

 

 

 

Sursa: www.start-up.ro