Pe parcursul weekend-ului, aplicaţia de homebanking de la ING pentru mobil a ”beneficiat” de o actualizare. După aceea, problemele s-au ţinut lanţ.

ING este una dintre cele mai puternice bănci din România, cu un număr impresionant de clienţi. Cu toate acestea, mai ales când vine vorba de aplicaţia de mobil, continuă să o dea de gard cu entuziasm.

După ce s-au chinuit un an de zile să repare problemele cauzate de veche actualizare majoră, au decis că este momentul să îşi ”scoată la pensie” din nou utilizatorii. Deşi problemele nu afectează toţi utilizatorii, după cum mi-a confirmat un coleg, eu, de exemplu, mă număr printre cei afectaţi.

De ieri dimineaţă, nu mai pot să văd căţi bani am în cont. Nu pot să văd dacă am vreo datorie la cardul de credit. Nu pot să-mi accesez conturile. Experienţa este incredibil de supărătoare. Am sperat să se remedieze automat pe parcursul ultimelor 24 de ore, dar nicio şansă. Am căutate o nouă actualizare a aplicaţiei, am închis şi redeschis telefonul, nicio îmbunătăţire.

În versiunea veche a aplicaţie, în tab-ul Portofoliu din colţul din stânga jos al aplicaţiei, când intrai în program, puteai să vezi situaţia tuturor conturilor. Acum, eşti întâmpinat de suma maximă pe care ING ţi-o poate oferi sub formă de credit, fără prea multe hârtii. Dezvoltatorii s-au gândit că este mai util să vezi câţi bani poţi să primeşti, în loc să ştii câţi bani ai sau câţi bani datorezi cardului de credit.

Dincolo de faptul că schimbările vor aliena clienţii mai reticenţi la schimbări, acestea te vor forţa să înveţi, din nou, a zecea oară, modul ING de a realiza cele mai banale operaţiuni. Speram să nu ne mai confruntăm cu astfel de probleme, dar se pare că oficialii băncii nu au învăţat nimic din scandalurile din ultimii ani, când şi-au lăsat utilizatorii fără acces la proprii bani sau când au eliminat unele dintre cele mai dorite funcţii in-app.