Grupurile franceze Cora şi Carrefour au anunţat recent că s-au asociat pentru a face achiziţii în comun şi pentru a avea aceiaşi furnizori de bunuri alimentare şi nealimentare cu excepţia produselor private label, a bunurilor produse de IMM-uri şi a produselor proaspete precum legumele şi fructele. Astfel, cele două grupuri vor negocia achiziţiile în comun şi vor deveni o forţă şi mai puternică în discuţiile cu funizorii.
Pentru un producător, indiferent de talia lui, prezenţa în cele peste 10.000 de magazine ale celor două grupuri cu afaceri cumulate de peste 80 mld. euro va deveni crucială.
„Acest acord pune bazele unui parteneriat pe termen lung, cele două companii rămân independente, însă îşi unesc forţele pentru negocierile cu furnizorii. Acordul va creşte competitivitatea ofertelor, totul spre beneficiul consumatorilor“, potrivit unui comunicat de presă al Carrefour. Chiar şi după intrarea în vigoare a acordului de la 1 ianuarie 2015 cele două companii îşi vor construi separat politicile comerciale, astfel că fiecare retailer îşi va vinde produsele la preţul stabilit de el. De asemenea, orice acţiune promoţională va fi stabilită intern de fiecare companie în parte.