De pe 25 iulie 2022 Registrul Auto Român (RAR) va aplica prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.120/2021 pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE.

 

În acest sens a fost eleaborat un protocol cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) prin care se stabiliesc noi reguli privind Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării în România.

 

Noi reguli pentru înmatricularea unei maşini second

Începând cu data de 25.07.2022, Registrul Auto Român aplică prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.120/2021, în baza căreia a fost elaborat Protocolul încheiat cu ANAF, pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE şi pentru care se solicită eliberarea Cărţii de Identitate a Vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării în România.

 

Astfel, RAR eliberează CIV doar achizitorului intracomunitar, adică persoanei fizice sau juridice care a dobândit autovehiculul dintr-o ţară membră UE şi care este menţionată în documentele de achiziţie.

 

Pe lângă certificatul de înmatriculare, achizitorul intracomunitar (sau împuternicitul legal al acestuia) va trebui să prezinte şi documentele de achiziţie intracomunitară (de exemplu: factură sau contract de vânzare-cumpărare).

 

Reprezentanţii RAR se asigură că solicitantul activităţii este fie achizitorul intracomunitar, fie împuternicitul acestuia.

 

ANAF poate cere suspedarea elibărării CIV

Documentele de achiziţie pot fi prezentate în original sau în copie, dar trebuie sa fie lizibile, având în vedere obligaţia legală ca acestea să fie scanate de angajaţii RAR şi transmise în format digital către ANAF.

 

Potrivit OG nr.78/2000, cu modificările aduse de OUG nr.120/2021, „Eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere poate fi suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Procedura de eliberare a cărţii de identitate a vehiculului va fi reluată din oficiu după expirarea acestui termen.”

 

În situaţia în care, după introducerea datelor, ANAF decide suspendarea eliberării CIV, sistemul informatic semnalizează blocarea, iar emiterea CIV va fi posibilă doar după perioada de suspendare impusă de ANAF.

 

Solicitantul activităţii va fi informat de reprezentantul RAR că pentru autovehiculul respectiv eliberarea cărţii de identitate a fost suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a ANAF, iar pentru mai multe informaţii suplimentare poate fi contactată această autoritate.

 

Procedura se va aplica de luni, 25.07.2022, în toate reprezentanţele RAR din ţară.

 

Înainte să cumpărăm o maşină second hand

Două din zece maşini care se prezintă la Registrul Auto Român (RAR) au probleme de identificare şi din acest motiv instituţia oferă şoferilor se afle direct de la sursă tot ce trebuie despre autoturismul pe care vor să-l cumpere.

 

Noul serviciu lansat de Registrul Auto Român se numeşte RAR eXpert şi cine doreşte să verifice o maşină trebuie să se prezinte în baza unei programări cu vehiculul la sediul la RAR Griviţa.

 

RAR dispune de expertiza necesară identificării situaţiilor care pot face diferenţa înainte să plătim pentru un autoturism cu probleme.

 

Pentru serviciile de verificare RAR eXpert  clienţi vor primi un raport de expertiză şi din acest motiv prezenţa maşinii la sediul RAR Griviţa este necesară.

 

Pe lângă verificările legate de numărul de kilometri şi de cele prin care se atestă identificarea corectă a seriilor de şasiu la RAR maşinile second pot fi analizate şi din punct de vedere tehnic.

 

Printre altele, această evaluare poate evidenţia reparaţii neconforme la structura de rezistenţă a autoturismului şi se pot identifica defecţiunile ascunse.

 

 

Sursa: www.impact.ro