Volkswagen face pasul către a opta versiune de design pentru modelul Passat. După o serie nesfârşită de teasere şi multe fotografii spion, noua generaţie Volkswagen Passat este aici. Modelul german promite să calce pe urmele de succes ale predecesorilor săi, bazându-se pe un design mult mai agreabil şi pe o serie de tehnologii care vor să revoluţioneze sistemul.

Dezvoltat pe deja populara platformă modulară MQB şi folosind oţel de înaltă rezistenţă şi aluminiu, noul Passat este mai uşor cu până la 85 de kilograme comparativ cu vechiul model. Aşa se face că cea mai uşoară versiune a berlinei cântăreşte doar 1312 kilograme.

În materie de dimensiuni, Passat B8, aşa cum este el botezat în cadrul companiei germane, a devenit mai mic cu 2 mm, însă beneficiază de un ampatament cu 79 de mm mai mare. Acesta din urmă totalizează 2791 de mm, în vreme ce lungimea ajunge să măsoare 4767 mm, iar lăţimea 1832 mm. Noua generaţie este şi mai aproape de suprafaţa de rulare, cu o gardă la sol coborâtă cu 6 mm.

Şasiul a fost regândit complet şi beneficiază acum de o suspensie cu 9 kilograme mai uşoară, care include sistem MacPhearson pe faţă şi multi link pe spate.

Design agresiv şi interior generos

Germanii au reuşit să îmbine conservatorismul cu sportivitatea şi să garanteze o apariţie extrem de plăcută. Grila vine acum cu bare longitudinale cromate, care se continuă şi la nivelul farurilor, bosajele au devenit ceva mai largi, capota a căpătat noi nervuri, iar blocurile optice faţă şi spate au fost echipate cu lumini LED.

Interiorul a crescut şi el din multe puncte de vedere. Ampatamentul ceva mai generos a adus un spaţiu mult mai mare la nivelul picioarelor şi al umerilor pasagerilor spate şi a crescut capacitatea portbagajului cu 21 de litri în cazul variantei sedan şi cu 47 de litri în cazul break-ului. Passat poate acomoda acum 586 de litri, iar Passat Variant 650 de litri. Rabatarea banchetelor va creşte capacitatea de încărcare la 1780 de litri.

Motorizările

În ceea ce priveşte motorizările, Passat va fi oferit cu o gamă de propulsoare. Intrarea în gamă va fi asigurată de motorul 1.4 TSI şi cei 125 de cai putere ai săi, însă el va putea fi comandat şi în versiunea de 150 de cai putere. Clienţii vor primi şi un 1.8 TSIi de 180 de cai şi deja popularul 2.0 TSI, declinat în versiuni de 220 şi 280 de cai. Cei care preferă dieselul vor avea două motoare, unul de 1.6 litri şi unul de 2.0 litri, acesta din urmă cu trei versiuni de putere.

Nu în ultimul rând, Passat va beneficia şi de o alternativă hibridă. Trenul de propulsie va fi compus din unitatea 1.4 TSI, ajutată de un motor electric să atingă 211 cia putere. Această configuraţie va asigura o autonomie pur electrică de 50 de kilometri şi una totală de 966 de kilometri.

Interiorul

Passat îşi propune să fie şi o revoluţie tehnologică în segment. Iar revoluţia tehnologică începe chiar dincolo de volan, unde Volkswagen a instalat un ecran de 12.3 inch în locul instrumentelor de bord. Cei familiarizaţi cu lumea auto vor înţelege repede că este vorba despre acelaşi ecran TFT introdus în premieră pe colegul de concern Audi TT.

Nu lipsesc dotări importante cum este head-up display-ul, sistemul de asistare al luminilor, camerele video cu vedere la 360 de grade şi sisteme de siguranţă vitale: Side Assist cu Rear Traffic Alert, Traffic Jam Assist, City Emergency Braking, Trailer Assist, Emergency Assist, Parking Assist.

Noul Passat va fi disponibil spre comercializare începând cu data de 10 iulie pe piaţa din Germania. Aici, preţurile încep de la 25.875 de euro pentru sedan şi de la 25.950 de euro pentru break.

De-a lungul carierei sale, Volkswagen Passat a ajuns pe mai toate continentele lumii şi a fost botezat în consecinţă. Aşa se face că Passat-ul pe care noi îl ştim în Europa s-a mai numit Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar sau Carat. Toate au înregistrat un succes fulminant, transformând modelul german într-un adevărat best-seller de-a lungul anilor.

Ultimul an, 2013 mai exact, confirmă acest lucru: Volkswagen a reuşit să vândă 1.1 milioane de exemplare Passat, cel mai mare număr de unităţi din întregul Grup Volkswagen.

Sursa: Automarket.ro