Iată cele mai simple moduri prin care să porneşti o maşină care are bateria moartă. Ce anume trebuie să faci atunci când rămâi fără baterie la maşină.

 

Cum porneşti o maşină cu bateria moartă

Ca să porneşti o maşină pe timp de iarnă folosindu-te de cablurile auto, mai este nevoie de o maşină care să fie poziţionată în faţa cei care nevoie de curent. Dacă maima ta este cu cutie de viteze automată, se poziţionează selectorul de viteze în modul P (Parking), iar dacă maşina ta este cu cutie de viteze manuală, schimbătorul se pune la punctul mort (Neutral). Trebuie să tragi frâna de mână la ambele autovehicule.

 

Apoi, trebuie să deschizi capotele ambelor maşini, iar aceea care are bateria descărcată este important să aibă şi o portieră deschisă deoarece atunci când se aplică tensiunea, există pozibilitatea de a se declanşa sistemul antifurt, iar uşile să se blocheze automat.

 

De menţionat este că bateria maşinii are două borne, una pozitivă (+) şi una negativă (-). Se mai pot găsi şi denumirile ”POS„ sau ”NEG”, dar de cele mai multe ori borna pozitivă este de culoare roşie, iar cea negativă de culoare neagră. În situaţia în care bornele bateriei sunt oxidate, acestea trebuie curăţate cu o perie de sârmă sau cu o lavetă. Recomandabil este să nu atingi bornele maşinii cu mâinile goale, ci ia o pereche de mănuşi din cauciuc.

 

Ce trebuie să faci

 

Acum este momentul în care se conectează cablurile auto de pornire. Cel roşu ori cu clemă se conectează la borna pozitivă a maşinii cu bateria descărcată, iar capătul celălalt la borna pozitivă a maşinii donatoare. Clema neagră ori cablul negru se conectează apoi la borna negativă a maşinii donatoare, iar clema a doua tot neagră se conectează la piesa metalică nevopsită a maşinii cu bateria descărcată. Asigură-te şi că cablurile nu se ating de alte piese ale motorului aflat în mişcare.

 

După ce s-au conectat bornele, poţi porni motorul maşinii donatoare şi să îl laşi să meargă vreme de 10-20 de minute, după care îl poţi opri. Este momentul acum să încerco să porneşti maşina cu bateria descărcată, iar dacă ea porneşte, lasă motorul să meargă vreme de 10-20 de minute, ca să încarce bateria. În situaţia în care maşina nu a pornit, se repetă procedura. Evită însă să porneşti motorul maşinii cu bateria descărcată, deoarece acest lucru poate să conducă la defectarea alternatorului maşinii.

 

Dar dacă maşina a pornit, deconectează cablurile în ordine inversă. Astfel, se deconectează prima dată clema neagră prinsă de piesa metalică a bateriei, apoi clema neagră de la borna negativă a maşinii donatoare. Apoi, se deconectează şi clema roşie de la borna pozitivă a maşinii donatoare, iar în final clema roşie de la borna pozitivă a maşinii cu bateria descărcată.

 

Dacă nu ai de la cine să primeşti curent, cumpără-ţi un jump starter. El este un dispozitiv mobil care funcţionează pe bază de baterii şi se conectează direct la bornele bateriei. Dacă stai la curte şi bateria maşinii este descărcată complet, poţi utiliza un redresor ca să o încarci.

 

 

 

 

Sursa: www.playtech.ro