Reprezentanţa Nissan în România, Renault Commercial Roumanie, a notificat autorităţile cu privire la demararea unei campanii de rechemare pentru modelele Tiida şi Note, din cauza defecţiunii capsei de airbag pasager. Este vorba despre celebrul scandal Takata, care a cuprins cea mai mare parte a constructorilor auto. 
 
Nissan va rechema în service două modele, Tiida şi Note, din cauza unei posibile defecţiuni a capsei airbagului pasager. Capsele au fost produse de Takata, o companie care a intrat între timp în faliment. Potrivit notificării, “furnizorul de airbaguri a înştiinţat Nissan că este posibil ca airbagul pasager cu care este echipat vehiculul să se deterioreze odată cu trecerea timpului.” 
 
Cea mai mare problemă a acestor airbaguri este legată de forţa cu care o eventuală explozie va arunca resturi metalice în habitaclu. Zeci de morţi şi sute de răniţi, în urma unor accidente suferite de autovehicule ale altor constructor,i au condus la investigaţii pe mai multe pieţe ale lumii. “În eventualitatea unui impact este posibil ca airbagul pasager să se declanşeze cu o forţă mare, ceea ce ar putea determina ca acesta să se fragmenteze şi părţile rezultate să fie proiectate în habitaclu.” se explică defectul în notificare.
 
Numărul de vehicule ce vor fi rechemate de Nissan este de 1.727 unităţi, operaţiunea de înlocuire a capsei urmând să dureze o oră şi 30 de aminute, potrivit celor de la Renault Commercial Roumanie. Proprietarii acestor autoturisme vor fi invitaţi să se prezinte în reprezentanţele Nissan. 
 
 
 
Sursa: www.profit.ro