Vremea e încă frumoasă pentru perioada asta din an şi poate că nu te-ai grăbit deja să-ţi montezi anvelopele de iarnă. Dar, după ce o faci, ar fi bine să ştii şi câteva trucuri legate de pornirea motorului în anotimpul rece. Ca să n-ai probleme.

 

În caz că nu ştiai maşina ta şi motorul se comportă altfel la temperaturi sub zero grade. Uleiul, de exemplu, nu mai are aceeaşi vâscozitate, piesele „joacă” mai tare şi, din acest motiv, gradul de uzură e mai mare. D-asta faci revizia de primăvară. Ca să vezi ce trebuie să schimbi după iarna care a trecut.

 

”Tocmai de aceea este indicat să lăsăm maşina la relanti câteva minute să se încălzească, micşorând astfel stresul asupra pieselor interne şi permiţând uleiului să-şi recâştige vâscozitatea pentru a lubrifia piesele. Dacă punem maşina în mişcare cu motorul îngheţat, vom crea un stres suplimentar pe unele piese metalice care nu au lubrifiere şi, în timp, acestea se vor uza”, spune Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi pentru Adevărul.

 

Cum te comporţi iarna cu maşina

Dacă nu ai aun garaj unde să-ţi ţii maşina iarna, aşa cum ar fi ideal, atunci nu porni imediat la drum. Porneşte motorul şi lasă-l să se încălzească. În plus, nu da cu cheia din prima până la final.

 

”O altă recomandare de care conducătorii auto trebuie să ţină cont este să permită calculatorului maşinii să facă toate verificările înainte de a porni motorul. Asta înseamnă să pună contactul şi să aştepte stingerea tuturor martorilor de bord.  Făcând acest lucru, vor permite şi pompei de carburant să pună în mişcare benzină sau motorină către motor pentru că altfel pot avea surpriza neplăcută ca maşina să nu  pornească din prima”, explică Florin Marin Bogdan.

 

Un alt aspect foarte important este bateria. Dacă merge ca nouă, atunci nu trebuie să-ţi faci griji. Dacă, însă, dă semne de oboseală încă de toamna, ar fi bine să nu intri aşa în iarnă. Cumpără una nouă şi n-o să ai probleme. Bateriile sunt pe ducă iarna pentru că acidul, lichidul de electroliză din interior nu mai are aceeaşi eficienţă, în special când temperaturile scad sub zero grade.

 

Dacă ai motor diesel, trebuie să fii şi mai atent.

 

”Un motor pe benzină funcţionează pe bază de aprindere şi scânteie produsă de bujii, iar acest lucru se întâmplă indiferent de temperatura de afară. În schimb, un motor diesel funcţionează pe bază de compresie. Asta înseamnă că un amestec de aer şi motorină este comprimat în camera de ardere  atât de mult încât se aprinde automat. Problemele apar când este frig pentru că se va face mai greu compresia, în condiţiile în care aerul are o contracţie mai mare”, spun specialiştii.

 

Sunt sfaturi utile pe care, dacă le respecţi, nu vei avea probleme atunci când pleci la drum. Şi nu-ţi ia foarte multă vreme să treci prin ele.

 

 

 

 

 

 

 

Sursa:www.playtech.ro