Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au crescut cu 19,8% în primele zece luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 86.890 unităţi, consemnând cel mai puternic avans dintre mărcile cu vânzări semnificative, pe o piaţă în urcare cu 1,4%, la 1,49 milioane de maşini.

Cota de piaţă a Dacia în Franţa a avansat la 5,8% în perioada ianuarie-octombrie din acest an, de la 4,91% în primele zece luni ale anului trecut, potrivit datelor prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), scrie Mediafax.

Doar mărcile Lancia şi Jeep au consemnat creşteri mai puternice ale înmatriculărilor de autoturisme noi decât Dacia, însă cu vânzări mult mai mici. Astfel, Lancia a înregistrat un avans de 46,5%, la 5.422 unităţi, iar Jeep de 53,2%, la 1.511 unităţi.

Grupul Renault, de care aparţine Dacia, a înregistrat o creştere importantă a vânzărilor de autoturisme personale în Franţa, de 8,8% în primele zece luni ale anului comparativ cu acelaşi interval din 2013. Cu 383.903 de unităţi vândute, Renault a ajuns la o cotă de piaţă de 25,64% la finalul lunii septembrie.

Grupul Peugeot-Citroen are în continuare cea mai mare cotă de piaţă în Franţa, de 30,37% la finalul primelor zece luni, cu vânzări de 454.858 unităţi.

Dacia Sandero se află pe locul 9 în topul celor mai bine vândute modele de pe piaţa franceză, cu 37.924 de unităţi comercializate şi o cotă de piaţă de 2,5%. În top 100 se mai află Duster, pe locul 11, cu 33.373 de unităţi şi o cotă de 2,2%, Logan MCV II pe locul 64, cu 5.641 unităţi şi o cotă de 0,4%, precum şi Dacia Lodgy, pe poziţia 65, cu 5.589 unităţi şi o cotă de 0,4%.

Înmatriculările de autoturisme noi Dacia din luna octombrie a acestui an au înregistrat, de asemenea, o creştere de 6,8% în comparaţie cu aceeaşi lună din 2013, la 7.755 de unităţi, cu o cotă de piaţă în urcare de la 4,36% la 4,84%, pe o piaţă în scădere cu 3,8%.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a consemnat un declin de 1,6% al vânzărilor de automobile personale noi în perioada ianuarie-septembrie faţă de acelaşi interval din 2013, de la 197.299 unităţi la 194.097 unităţi.

Vânzările producătorilor francezi au crescut cu 6,1% în primele zece luni ale anului în comparaţie cu acelaşi interval din 2013, la 839.816 unităţi, în timp ce cele ale producătorilor străini au scăzut cu 3,9%, la 657.661 maşini.

Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cu aproape 94.000 de maşini vândute anul trecut.

Digi24.ro