BMW a confirmat oficial lărgirea gamei de modele care fac parte din familia i. După i3 şi i8, modele lansate deja de doi ani pe piaţă, linia de modele din gama ecologică BMW i se va îmbogăţi cu o versiune cabrio a lui i8, denumită i8 Spyder. Deşi nu există la această oră detalii tehnice legate de acest model, este foarte probabil ca acesta sa împrumute sistemul hibrid de propulsie de pe versiunea actuală coupe, dar să pluseze cu un design împrumutat direct de pe conceptul omonim prezentat oficial acum 4 ani.

Pe lângă i8 Spyder, BMW a anunţat noutăţi la nivelul gamei i3. Conform informaţiilor oferite de BMW cu ocazia conferinţei anuale în care marca bavareză îşi prezintă rezultatele anuale, inginerii companiei se concentrează pe dezvoltarea unei versiuni îmbunătăţite a lui i3. Aceasta urmează să beneficieze în ambele sale variante (electric cu prelungitor de autonomie şi full-electric) de o baterie cu o capacitate cu 50% mai mare, ceea ce înseamnă că autonomia totală oferită de i3 va sări de la 200 la 300 de kilometri în modul eco şi de la 160 la 240 de kilometri în modul normal de rulare. 

Foarte interesant este că BMW va păstra ambele versiuni ale lui i3 în gamă după apariţia noii variante, în cursul acestui an, ceea ce înseamnă că un client va putea să aleagă între un i3 cu autonomie mare sau un i3 cu autonomie redusă, în funcţie de buget. De asemenea, versiunile cu prelungitor de autonomie vor fi tratate asemănător, urmând să existe pe piaţă în două versiuni separate de autonomia potenţială.

În gama modelelor cu propulsie clasică programate pe lista următorilor ani regăsim numele unui SUV care nu a existat până acum în gama mărcii bavareze. Este vorba de X7, pe care BMW a anunţat că este aşteptat pe piaţă în 2018. Tot atunci, Rolls-Royce va lansa un model nou bazat pe cea mai nouă platformă dezvoltată de brandul de lux al Grupului BMW, fiind vorba foarte probabil primul SUV al mărcii britanice. Nici Mini nu scapă de valul ecologic al următorilor ani, modelele din gama citadină a mărcii din Albion urmânnd să primească versiuni hibride plug-in.

Marele anunţ al zilei vine însă din zona următorilor ani, BMW anunţând oficial că gama i se va extinde cu un model de familie care "va acoperi toate aspectele relevante ale maşinilor viitorului, implicit pilotajul autonom, conectivitatea digitală, construcţia cu materiale uşoare şi viitoarea generaţie a sistemelor de mobilitate electrică".

Deşi informaţiile despre modelul care va apărea pe piaţă în 2020 sunt puţine, este foarte probabil ca BMW să monteze sub capota acestuia un sistem de propulsie electric pe baza pilelor de hidrogen. În acest moment, marca bavareză derulează un program de testare pentru astfel de sisteme de propulsie. Montate sub caroseriile unor exemplare Seria 5 GT, acestea oferă autonomii de 450 sau 700 de kilometri cu un singur plin al rezervorului cu hidrogen.

automarket.ro