E important să ştii de ce nu e bine să laşi maşina parcată la soare, ca să eviţi eventualele defecţiuni care vor apărea din această cauză. Nu doar că abia găseşti un loc de parcare în Bucureşti, dar nici locurile la soare nu sunt adecvate, chiar dacă, probabil, vor fi singurele pe care le găseşti libere.

 

Dacă faci asta în mod repetat pe timpul verii, mai ales în perioadele de caniculă, indiferent dacă ai o maşină nouă sau una mai veche, ai să observi că vor apărea unele probleme. Eu îţi voi enumera mai jos câteva dintre cele mai frecvente defecţiuni cauzate de căldura excesivă. Pe unele le cunosc din proprie experienţă.

 

Maşina parcată mereu la soare va începe să scârţâie din toate încheieturile

 

Cu toate că par durabile, automobilele sunt foarte vulnerabile la factorii de mediu. Căldura de pe timpul verii, când. pe caroserie, poate ajunge şi la temperaturi de 70 de grade Celsius, este cel mai mare duşman al maşinii, după grindină.

 

În prezent, pentru a reduce greutatea şi costurile de producţie, companiile auto pun o mulţime de elemente din plastic la maşină. La exterior, ai, în mare parte, un înveliş metalic care se încinge infernal pe caniculă şi ajunge să deformeze sau chiar să topească unele piese din plastic. De asemenea, la căldură, metalul se dilată, aşa că nu e de mirare că prin toamnă, când se va răci vremea, o să auzi tot felul de zgomote în timp ce mergi cu maşina. tot ce vezi la o maşină e asamblat, iar şuruburile mai cedează, în timp.

 

Maşina expusă mult timp la soare riscă să rămână fără frâne

 

Frânele sunt şi ele afectate de expunerea prelungită la soare, chiar dacă mecanismele sunt situate sub caroserie. Nu uita de căldura emanată de asfalt care depăşeşte uneori 50 de grade Celsius. Cele mai vulnerabile sunt furtunurile de frână pentru că sunt din cauciuc, iar acesta se uzează prematur dacă e expus la temperaturi extreme. În timp, cauciucul îşi pierde flexibilitatea şi devine aproape casant şi se crapă sau se sfărâmă.

 

Aici trebuie inclusă şi uzura prematură a anvelopelor. Căldura excesivă este şi pentru ele un mare inamic.

 

Protejează bordul

Nu uita niciodată să aplici pe parbriz acel parasolar acoperit cu un material reflectorizant. Protejarea bordului este crucială pentru că acolo se găsesc principalele comenzi ale maşinii. Acolo este „creierul” automobilului tău. Asta înseamnă că e plin de fire, siguranţe şi alte circuite. Căldura extremă le topeşte la propriu şi o să te miri apoi de ce nu mai funcţionează un far sau un martor luminos la bord.

 

În timp, chiar bordul în sine ajunge să crape. Am văzut asta la o Dacia 1310. Crăpase ca un pepene în mai multe locuri, în ciuda faptului că razele soarelui n-au bătut direct în el pentru mult timp.

 

Volanul are şi el de suferit din cauza soarelui

Este indicat să îmbraci volanul cu o husă specială ca să-i prelungeşti „viaţa”. Acesta se deteriorează în timp din cauza transpiraţiei mâinilor, care conţine săruri şi alte substanţe care erodează materialul din care e făcut volanul. Dacă ai un volan îmbrăcat în piele, acest a e şi mai vulnerabil. Soarele şi, în general, căldura din habitaclu care, vara, devine ucigătoare, contribuie la deteriorarea volanului.

 

Cedează suspensiile

Mai exact, amortizoarele sunt cele care au de suferit în cazul expunerii prelungite la soare, mai ales dacă sunt suspensii pe ulei. Garniturile din cauciuc care asigură etanşarea camerelor amortizorului se uzează şi poţi avea scurgeri ale uleiului hidraulic.

 

Geamurile sunt şi ele „prăjite” de soare

Sticla este unul dintre cele mai rezistente materiale la intemperii, dar nici aceasta nu e veşnică. Cel mai nefast efect pe care-l are soarele asupra geamurilor unui automobil este mătuirea lor. Din fericire, asta apare în zeci de ani, iar straturile protectoare care se aplică acum pe geamurile auto sunt foarte durabile.

 

 

 

 

Sursa:www.playtech.ro