Toyota a trimis o nouă notificare pentru o rechemare de amploare pentru România, în procesul global de înlocuire a airbag-urilor Takata. Este vorba despre mai bine de 28.000 de autovehicule care sunt pe şoselele din România.

Autorităţile au primit o nouă notificare de la Toyota România privind rechemarea în service a unui număr uriaş de vehicule, 28.236 de unităţi, aparţinând mărcilor Toyota (Avensis Verso, Corolla, Yaris, Auris) şi Lexus (SC430, IS) fabricate în Japonia, Turcia, Marea Britanie şi Franţa. Maşinile au fost produse, din datele transmise de companie, între anii 2001 şi 2013, în funcţie de model. Mai multe date pot fi consultate la sediile dealerilor Toyota sau pe site-ul ANPC.

Pe scurt, aşa cum este descrisă defecţiunea în notificare, airbagurile au o problemă cu capsa de detonare. Airbagurile Takata SPI, SPI-2, PSPI-6, vizate de campanie, conţin un material pirotehnic, care poate absorbi umiditatea

.„Conform unui raport emis de producatorul Takata, materialul pirotehnic s-ar putea degrada, în condiţiile expunerii prelungite la temperaturi şi umiditate ridicate. În cazul unui accident în care se declanseaza airbag-ul frontal pasager, materialul pirotehnic neconform poate produce spargerea capsei pirotehnice şi declanşarea anormală a airbagului. Spargerea capsei pirotehnice poate duce la împrăştierea fragmentelor metalice în interiorul habitaclului, crescând astfel riscul rănirii pasagerilor.” Proprietarii vor primi scrisori prin care sunt înştiinţaţi şi vor fi invitaţi la un atelier autorizat Toyota.

Reparaţia poate dura între 0,5 şi 3 ore, în funcţie de model. Campania a început în 28 martie 2018 şi nu are limită de timp, dar punerea în aplicare este condiţionată de disponibilitatea pieselor de schimb.

În urmă cu un an, a fost anunţată o altă campanie, pentru aceeaşi defecţiune, care a cuprins circa 25.000 de automobile din România.

La nivel global, Toyota a fost nevoită să cheme în service pe cheltuiala companiei peste 3 milioane de vehicule, prima rechemare fiind demarată în 2013, după declanşarea scandalului. Între timp, Takata a fost nevoită să intre în insolvenţă şi a fost cumpărată de rivalii de la Key Safety Systems pentru suma de 1,58 miliarde de dolari. KSS a cumpărat doar activele Takata, inclusiv cele trei fabrici din România.