Gigantul german Volkswagen, care, după scandalul emisiilor poluate, a început să se concentreze pe maşinile electrice, a anunţat că va renunţa definitiv la maşinile pe benzină şi motorină.
Michael Jost, şeful departamentului de strategie a producătorului auto, a spus la o conferinţă organizată la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg, că “2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, ulterior, pentru Reuters, că producătorul german se va concentra în schimb pe maşinile electrice.
Decizia pune Volkswagen în competiţie directă cu Tesla a lui Elon Musk. Luna trecută, nemţii au anunţat că au în plan o maşină electrică de 20.000 de euro şi intenţia de a tranforma fabricile din Germania, pentru a putea produce vehicule electrice.
Un raport publicat de Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă (IAB) arată, însă, că Germania va pierde până în 2035 aproximativ 114.000 de locuri de muncă în urma trecerii la fabricarea vehiculelor electrice, costurile fiind estimate la aproximativ 20 de miliarde de euro, sau 0,6% din PIB, scrie Agerpres.
Cele mai multe locuri de muncă pierdute, 83.000, vor fi în sectorul fabricării de automobile, apreciază IAB, deoarece pentru producerea de motoare pe benzină şi motorină este nevoie de mai mulţi muncitori decât pentru motoarele folosite la vehiculele electrice.
Cei mai afectaţi vor fi angajaţii calificaţi, dar îşi pot pierde locurile de muncă şi cei necalificaţi sau cu studii superioare.
Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă estimează că până în 2035 maşinile electrice vor avea o cotă de piaţă de 23%.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.
Adio maşini pe motorină şi benzină! Volkswagen renunţă la motoarele cu combustie internă
8 decembrie 2018

Din aceeaşi categorie:
Audi ar putea renunţa la motoarele diesel pentru unul dintre modelele sale
(11 mai 2016)
59 vizualizări
Un Audi R8 a dat peste cap radarul poliţiştilor francezi
(3 noiembrie 2013)
155 vizualizări
Alţi români au rămas fără maşină în Bulgaria!Le-a fost furată din parcarea hotelului
(3 septembrie 2017)
684 vizualizări
Obiceiuri periculoase care pot afecta funcţionarea maşinii
(19 ianuarie 2020)
948 vizualizări
Maşinile second hand pe care trebuie să le eviţi
(28 iulie 2017)
152 vizualizări
Probleme de scurgere la noul VW Golf
(6 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
311 vizualizări
Ce să faci dacă alimentezi cu benzină în loc de motorină şi viceversa
(6 ianuarie 2020)
1022 vizualizări
Cinci maşini noi care costă sub 11.000 de euro
(31 martie 2016)
3749 vizualizări
Ford închide trei fabrici şi sistează producţia unora dintre cele mai profitabile modele
(13 mai 2018)
55 vizualizări
Producătorul auto Opel, obligat de Germania să recheme peste 54.000 de automobile
(17 iunie 2019)
87 vizualizări
Noul BMW Seria 3 330e plug-in hybrid va fi disponibil din luna martie
(9 decembrie 2015)
265 vizualizări
Rechemarea maşinilor Toyota continuă în România: 28.000 de vehicule sunt aşteptate în service pentru probleme cu airbag-ul
(13 aprilie 2018)
170 vizualizări
Norvegia, lider mondial la vânzarea de maşini electrice sau hibride
(4 ianuarie 2018)
90 vizualizări
Automobile cu priză la români. Creştere de 223% a vânzărilor de maşini eco
(4 mai 2017)
96 vizualizări
Dacia are două modele în topul celor mai „vânate” maşini second hand din Marea Britanie
(24 august 2015)
61 vizualizări
Volvo confirmă că va folosi motoare cu trei cilindri din 2016
(24 august 2014)
106 vizualizări
Câţi români şi-ar cumpăra o maşină electrică
(17 august 2017)
1036 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole