Gigantul german Volkswagen, care, după scandalul emisiilor poluate, a început să se concentreze pe maşinile electrice, a anunţat că va renunţa definitiv la maşinile pe benzină şi motorină.
Michael Jost, şeful departamentului de strategie a producătorului auto, a spus la o conferinţă organizată la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg, că “2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, ulterior, pentru Reuters, că producătorul german se va concentra în schimb pe maşinile electrice.
Decizia pune Volkswagen în competiţie directă cu Tesla a lui Elon Musk. Luna trecută, nemţii au anunţat că au în plan o maşină electrică de 20.000 de euro şi intenţia de a tranforma fabricile din Germania, pentru a putea produce vehicule electrice.
Un raport publicat de Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă (IAB) arată, însă, că Germania va pierde până în 2035 aproximativ 114.000 de locuri de muncă în urma trecerii la fabricarea vehiculelor electrice, costurile fiind estimate la aproximativ 20 de miliarde de euro, sau 0,6% din PIB, scrie Agerpres.
Cele mai multe locuri de muncă pierdute, 83.000, vor fi în sectorul fabricării de automobile, apreciază IAB, deoarece pentru producerea de motoare pe benzină şi motorină este nevoie de mai mulţi muncitori decât pentru motoarele folosite la vehiculele electrice.
Cei mai afectaţi vor fi angajaţii calificaţi, dar îşi pot pierde locurile de muncă şi cei necalificaţi sau cu studii superioare.
Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă estimează că până în 2035 maşinile electrice vor avea o cotă de piaţă de 23%.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.
Adio maşini pe motorină şi benzină! Volkswagen renunţă la motoarele cu combustie internă
8 decembrie 2018

Din aceeaşi categorie:
Manual de şofat dedicat femeilor, în China
(7 noiembrie 2017)
599 vizualizări
Codul Rutier: Se interzice folosirea cu mâinile, în orice mod, a telefonului
(12 august 2019)
520 vizualizări
Curiozităţi din trafic: de ce în unele ţări se circulă pe stânga
(15 ianuarie 2020)
272 vizualizări
Daimler, BMW, Volkswagen, Porsche şi Audi, investigate pentru suspiciunea de formare a unui cartel tehnologic timp de 20 de ani
(23 iulie 2017)
399 vizualizări
Ce rol au EGR-ul şi filtrul de particule montate pe autovehicule
(17 iulie 2020)
295 vizualizări
Autorităţile germane au descoperit nereguli la 16 mărci auto, inclusiv la Dacia
(26 aprilie 2016)
315 vizualizări
Toyota schimbă banda: Producătorul intră în cursa pentru electrice cu autonomie mare
(8 noiembrie 2016)
51 vizualizări
Premiere la Salonul auto de la New York
(4 aprilie 2016)
63 vizualizări
Proprietarii de BMW-uri stau la rând pentru reparaţii
(22 august 2013 - Alex POLICALĂ)
98 vizualizări
Codul rutier, modificat. Viteza maximă pe drumurile expres, mărită la 120 km/h
(14 aprilie 2022)
27 vizualizări
Atenţie la poliţele RCA emise electronic: Poliţia le vrea pe suport de hârtie, în original
(5 iulie 2020)
317 vizualizări
Tesla pregăteşte un nou sistem de navigaţie: "Va fi la semnificativ mai bun decât actuala versiune"
(26 decembrie 2017)
208 vizualizări
Revoluţie pe piaţa auto românească: Primul brand care renunţă la motoarele diesel
(6 ianuarie 2018)
1247 vizualizări
Ţara care a inventat motorul diesel ar putea interzice maşinile pe motorină
(23 februarie 2018)
95 vizualizări
Şase maşini second-hand din zece aflate la vânzare în România au defecţiuni sau au fost accidentate
(25 ianuarie 2017)
98 vizualizări
Top legi de circulaţie scrise fără cap
(23 octombrie 2017)
947 vizualizări
Află cum poţi verifica online dacă o maşină are sau nu ITP
(6 februarie 2017)
492 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

În zilele noastre, este ușor să pariezi pe meciuri de fotbal live și pe zeci de
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole