Gigantul german Volkswagen, care, după scandalul emisiilor poluate, a început să se concentreze pe maşinile electrice, a anunţat că va renunţa definitiv la maşinile pe benzină şi motorină.
Michael Jost, şeful departamentului de strategie a producătorului auto, a spus la o conferinţă organizată la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg, că “2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, ulterior, pentru Reuters, că producătorul german se va concentra în schimb pe maşinile electrice.
Decizia pune Volkswagen în competiţie directă cu Tesla a lui Elon Musk. Luna trecută, nemţii au anunţat că au în plan o maşină electrică de 20.000 de euro şi intenţia de a tranforma fabricile din Germania, pentru a putea produce vehicule electrice.
Un raport publicat de Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă (IAB) arată, însă, că Germania va pierde până în 2035 aproximativ 114.000 de locuri de muncă în urma trecerii la fabricarea vehiculelor electrice, costurile fiind estimate la aproximativ 20 de miliarde de euro, sau 0,6% din PIB, scrie Agerpres.
Cele mai multe locuri de muncă pierdute, 83.000, vor fi în sectorul fabricării de automobile, apreciază IAB, deoarece pentru producerea de motoare pe benzină şi motorină este nevoie de mai mulţi muncitori decât pentru motoarele folosite la vehiculele electrice.
Cei mai afectaţi vor fi angajaţii calificaţi, dar îşi pot pierde locurile de muncă şi cei necalificaţi sau cu studii superioare.
Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă estimează că până în 2035 maşinile electrice vor avea o cotă de piaţă de 23%.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.
Adio maşini pe motorină şi benzină! Volkswagen renunţă la motoarele cu combustie internă
8 decembrie 2018

Din aceeaşi categorie:
Asalt cu Lamborghini Aventador
(22 iulie 2013)
131 vizualizări
Cum arată un Mercedes după ce a căzut peste 120 de metri în prăpastie
(13 octombrie 2013)
327 vizualizări
Video: Nissan testează vopseaua care nu lasă maşina murdară
(26 aprilie 2014)
137 vizualizări
Modificare importantă privind înmatricularea maşinilor second aduse dintr-un stat UE: de astăzi RAR eliberează CIV doar achizitorului intracomunitar
(26 iulie 2022)
144 vizualizări
Rechemare pentru mai multe modele Volvo, în România, care pot lua foc. Peste 500.000 de maşini chemate la nivel global
(5 noiembrie 2019)
138 vizualizări
Invazie de maşini second hand în România
(13 mai 2017)
407 vizualizări
Dacia Duster, maşina cu cel mai mic cost de exploatare
(27 iunie 2016)
306 vizualizări
Mercedes-Benz şi-a păstrat în 2017 titlul de cel mai mare constructor auto mondial de automobile de lux
(15 ianuarie 2018)
102 vizualizări
Skoda Rapid Spaceback, cea mai bună valoare la revânzare
(25 ianuarie 2014)
347 vizualizări
Încă o taxă auto a fost propusă guvernului
(15 aprilie 2016)
485 vizualizări
Maşinile pe benzină ar putea deveni piese de muzeu până în 2030. UE a pregătit un nou plan de reducere a poluării
(16 septembrie 2020)
78 vizualizări
Cât ar costa noul Aro creat de studenţi
(14 iulie 2015)
3169 vizualizări
Volkswagen Beetle, o serie de modificări importante pentru anul 2015
(13 noiembrie 2014)
97 vizualizări
O ţară europeană interzice Uber
(10 aprilie 2017)
611 vizualizări
Cod Rutier 2019. Cum poţi reduce perioada de suspendare a permisului auto. Ce condiţii trebuie să îndeplineşti
(2 septembrie 2019)
140 vizualizări
Primele imagini cu decapotabila BMW Seria 4
(20 octombrie 2013)
1244 vizualizări
Nissan recheamă maşini în România în scandalul airbagurilor Takata
(18 septembrie 2019)
47 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

În zilele noastre, este ușor să pariezi pe meciuri de fotbal live și pe zeci de
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole