Gigantul german Volkswagen, care, după scandalul emisiilor poluate, a început să se concentreze pe maşinile electrice, a anunţat că va renunţa definitiv la maşinile pe benzină şi motorină.
Michael Jost, şeful departamentului de strategie a producătorului auto, a spus la o conferinţă organizată la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg, că “2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, ulterior, pentru Reuters, că producătorul german se va concentra în schimb pe maşinile electrice.
Decizia pune Volkswagen în competiţie directă cu Tesla a lui Elon Musk. Luna trecută, nemţii au anunţat că au în plan o maşină electrică de 20.000 de euro şi intenţia de a tranforma fabricile din Germania, pentru a putea produce vehicule electrice.
Un raport publicat de Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă (IAB) arată, însă, că Germania va pierde până în 2035 aproximativ 114.000 de locuri de muncă în urma trecerii la fabricarea vehiculelor electrice, costurile fiind estimate la aproximativ 20 de miliarde de euro, sau 0,6% din PIB, scrie Agerpres.
Cele mai multe locuri de muncă pierdute, 83.000, vor fi în sectorul fabricării de automobile, apreciază IAB, deoarece pentru producerea de motoare pe benzină şi motorină este nevoie de mai mulţi muncitori decât pentru motoarele folosite la vehiculele electrice.
Cei mai afectaţi vor fi angajaţii calificaţi, dar îşi pot pierde locurile de muncă şi cei necalificaţi sau cu studii superioare.
Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă estimează că până în 2035 maşinile electrice vor avea o cotă de piaţă de 23%.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.
Adio maşini pe motorină şi benzină! Volkswagen renunţă la motoarele cu combustie internă
8 decembrie 2018

Din aceeaşi categorie:
Cum protejezi iarna caroseria maşinii de murdărie şi zgârieturi
(24 ianuarie 2020)
253 vizualizări
Premieră la Mercedes: Clasa E All-Terrain
(29 septembrie 2016)
142 vizualizări
Propunere: Suspendarea permisul auto timp de un an pentru utilizarea mobilului la volan
(20 iulie 2014 - Alex POLICALĂ)
100 vizualizări
Peugeot face angajări pentru a creşte producţia lui 308
(15 martie 2014)
136 vizualizări
Porsche Finance Group lansează în România sharetoo, un serviciu corporate de car sharing
(12 octombrie 2017)
104 vizualizări
Recallul Toyota cu privire la airbag-urile Takata se extinde în Europa
(26 iunie 2015)
41 vizualizări
Inmatricularile Dacia, în scădere pe principalele pieţe
(3 iulie 2015)
39 vizualizări
Creştere spectaculoasă a vânzărilor de maşini electrice şi hibride, în primele 9 luni din 2015
(19 octombrie 2015)
57 vizualizări
Hyundai pregăteşte propriul hibrid compact
(23 august 2014)
112 vizualizări
De când trebuie să montezi cauciucurile de iarnă. Legea o spune foarte clar!
(8 octombrie 2019)
1253 vizualizări
Toyota recheamă la service 2,27 milioane vehicule din cauza unor probleme la airbag
(11 iunie 2014)
70 vizualizări
Volkswagen Passat, maşina anului 2014 în Europa
(3 martie 2015)
134 vizualizări
Volvo V40 Cross Country – tentaţie suedeză
(5 august 2013)
299 vizualizări
Efectele Dieselgate: Volkswagen a răscumpărat 350.000 de maşini în SUA VIDEO
(31 martie 2018)
556 vizualizări
De ce nu e bine să laşi, iarna, maşina cu frâna de mână trasă. Orice şofer trebuie să ştie asta
(25 ianuarie 2022)
348 vizualizări
74 de vehicule electrice, înmatriculate în România în ultimul trimestru
(9 noiembrie 2017)
640 vizualizări
Sunt legale coarnele şi nasul de ren pe maşini? Poliţiştii au făcut ANUNŢUL
(11 decembrie 2019)
579 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole