Gigantul german Volkswagen, care, după scandalul emisiilor poluate, a început să se concentreze pe maşinile electrice, a anunţat că va renunţa definitiv la maşinile pe benzină şi motorină.
Michael Jost, şeful departamentului de strategie a producătorului auto, a spus la o conferinţă organizată la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg, că “2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, ulterior, pentru Reuters, că producătorul german se va concentra în schimb pe maşinile electrice.
Decizia pune Volkswagen în competiţie directă cu Tesla a lui Elon Musk. Luna trecută, nemţii au anunţat că au în plan o maşină electrică de 20.000 de euro şi intenţia de a tranforma fabricile din Germania, pentru a putea produce vehicule electrice.
Un raport publicat de Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă (IAB) arată, însă, că Germania va pierde până în 2035 aproximativ 114.000 de locuri de muncă în urma trecerii la fabricarea vehiculelor electrice, costurile fiind estimate la aproximativ 20 de miliarde de euro, sau 0,6% din PIB, scrie Agerpres.
Cele mai multe locuri de muncă pierdute, 83.000, vor fi în sectorul fabricării de automobile, apreciază IAB, deoarece pentru producerea de motoare pe benzină şi motorină este nevoie de mai mulţi muncitori decât pentru motoarele folosite la vehiculele electrice.
Cei mai afectaţi vor fi angajaţii calificaţi, dar îşi pot pierde locurile de muncă şi cei necalificaţi sau cu studii superioare.
Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă estimează că până în 2035 maşinile electrice vor avea o cotă de piaţă de 23%.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.
Adio maşini pe motorină şi benzină! Volkswagen renunţă la motoarele cu combustie internă
8 decembrie 2018

Din aceeaşi categorie:
Fiat va construi SUV-ul de la Maserati
(5 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
166 vizualizări
Era maşinilor inteligente
(14 septembrie 2014)
81 vizualizări
Mii de autoturisme Renault şi Toyota din România, rechemate în service
(12 august 2015)
49 vizualizări
Modificări privind înmatricularea vehiculelor utilizate pe drumurile publice
(19 august 2017)
448 vizualizări
Ţara în care conduci corect şi primeşti o maşină pentru asta
(15 mai 2017)
589 vizualizări
Cât ar costa noul Aro creat de studenţi
(14 iulie 2015)
3170 vizualizări
Vânzare record de autovehicule pentru Mercedes-Benz
(7 iulie 2014)
367 vizualizări
Amendă record pentru General Motors
(17 mai 2014)
87 vizualizări
Schimbări drastice pentru românii care conduc maşini cu volan pe dreapta
(30 noiembrie 2018)
90 vizualizări
Toyota a revenit pe primul loc în topul vânzărilor auto
(26 octombrie 2015)
53 vizualizări
Video: Noul Audi TT va avea display-ul cu informaţii în faţa volanului
(9 ianuarie 2014)
200 vizualizări
Cum îţi pregăteşti maşina pentru iarnă. Sfaturi de la specialişti
(26 octombrie 2018)
68 vizualizări
Dacia pregăteşte o maşină de 5000 de euro, care ar putea fi produsă în Rusia
(16 martie 2014)
200 vizualizări
Vânzările DACIA au crescut semnificativ în UE
(19 mai 2015)
49 vizualizări
Presa din Anglia a testat Dacia Duster: Un chilipir, valorează mult mai mult decât dai pe ea
(23 aprilie 2017)
557 vizualizări
Rovinieta nu se mai scumpeşte
(7 ianuarie 2014)
85 vizualizări
Topul bolizilor de lux în 2016: Lamborghini Huracan Spyder, Bentley Flying Spur S şi McLaren 570GT s-au clasat pe primele locuri
(25 decembrie 2016)
494 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Cele mai periculoase flori de apartament
Publicat la data de 14 iulie 2025
-
Cum a fost înfrântă temuta flotă a lui Goering de o
Publicat la data de 14 iulie 2025
-
Pasiune şi moarte: Lili Brik şi Maiakovski
Publicat la data de 15 iulie 2025
-
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Publicat la data de 11 iulie 2025