Gigantul german Volkswagen, care, după scandalul emisiilor poluate, a început să se concentreze pe maşinile electrice, a anunţat că va renunţa definitiv la maşinile pe benzină şi motorină.
Michael Jost, şeful departamentului de strategie a producătorului auto, a spus la o conferinţă organizată la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg, că “2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă”.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, ulterior, pentru Reuters, că producătorul german se va concentra în schimb pe maşinile electrice.
Decizia pune Volkswagen în competiţie directă cu Tesla a lui Elon Musk. Luna trecută, nemţii au anunţat că au în plan o maşină electrică de 20.000 de euro şi intenţia de a tranforma fabricile din Germania, pentru a putea produce vehicule electrice.
Un raport publicat de Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă (IAB) arată, însă, că Germania va pierde până în 2035 aproximativ 114.000 de locuri de muncă în urma trecerii la fabricarea vehiculelor electrice, costurile fiind estimate la aproximativ 20 de miliarde de euro, sau 0,6% din PIB, scrie Agerpres.
Cele mai multe locuri de muncă pierdute, 83.000, vor fi în sectorul fabricării de automobile, apreciază IAB, deoarece pentru producerea de motoare pe benzină şi motorină este nevoie de mai mulţi muncitori decât pentru motoarele folosite la vehiculele electrice.
Cei mai afectaţi vor fi angajaţii calificaţi, dar îşi pot pierde locurile de muncă şi cei necalificaţi sau cu studii superioare.
Institutul pentru Cercetarea Forţei de Muncă estimează că până în 2035 maşinile electrice vor avea o cotă de piaţă de 23%.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.
Adio maşini pe motorină şi benzină! Volkswagen renunţă la motoarele cu combustie internă
8 decembrie 2018

Din aceeaşi categorie:
Mercedes-Benz S-Klasse - peste 100.000 unităţi vândute de la debutul producţiei
(19 octombrie 2014)
87 vizualizări
Ziua în care au loc cele mai multe accidente
(27 august 2017)
342 vizualizări
Cum porneşti o maşină cu bateria moartă. Cele mai geniale trucuri utile pentru toţi şoferii români
(12 aprilie 2021)
603 vizualizări
VIDEO: Festival M League pe Transfăgărăşan. BMW şi-a adus modelele sport pe celebra şosea alpină
(22 iulie 2016)
141 vizualizări
Cum radiezi o maşină pe care o dai la REMAT pentru a obţine un ecotichet
(25 martie 2021)
849 vizualizări
Noi camere pentru rovinieta! Unde sunt amplasate
(6 august 2019)
280 vizualizări
Golf 7 facelift primeşte motorul pe benzină de 1.5 litri şi 130 de cai
(14 august 2017)
769 vizualizări
Noul Renault Trafic, o utilitară practică şi inovatoare
(6 aprilie 2014)
249 vizualizări
Ţara în care vor circula milioane de maşini electrice până în 2020
(15 august 2017)
794 vizualizări
Video: Cum se poate răsturna o maşină care rulează cu o viteză de 10 km/h
(25 decembrie 2013)
399 vizualizări
Caterham – Renault, colaborare de succes
(9 iulie 2013)
90 vizualizări
Dacia vine la Frankfurt cu noul Duster facelift
(2 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
129 vizualizări
Începutul sfârşitului pentru maşinile diesel
(21 iunie 2017)
1009 vizualizări
Fiat 500 Gamine Vignale, piesa rara pusa la licitatie
(12 august 2017)
809 vizualizări
Maşinile pe benzină ar putea deveni piese de muzeu până în 2030. UE a pregătit un nou plan de reducere a poluării
(16 septembrie 2020)
79 vizualizări
Au fost publicate listele cu firmele acceptate în programul Rabla
(11 august 2017)
237 vizualizări
Cinci lucruri mai puţin ştiute despre Dacia 500
(10 ianuarie 2017)
288 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole