România nu a transpus Directiva privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule, camioane, remorci, motociclete şi tractoare, care introduce cerinţe minime privind infrastructura de inspecţie, formarea inspectorilor şi organismele de supraveghere. Directiva trebuia transpusă până la 20 mai 2017.
Comisia Europeană a solicitat joi, 25 ianuarie, unui număr de şase state membre, printre care şi România, să transpună Pachetul privind inspecţia tehnică auto, adoptat în 2014, al cărui scop este de a îmbunătăţi inspecţia vehiculelor în UE şi, prin urmare, siguranţa rutieră. Acest pachet este format din trei directive ale UE pe care statele membre trebuiau să le transpună până la 20 mai 2017.
Cu toate acestea, până în prezent, Cipru, Republica Cehă, Germania, Irlanda, România şi Slovacia nu au făcut acest lucru sau au făcut-o numai parţial. În primul rând, Republica Cehă, România şi Slovacia nu au adoptat, publicat şi comunicat Comisiei măsurile naţionale de transpunere a normelor actualizate cu privire la inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor şi a remorcilor acestora (Directiva 2014/45/UE).
Directiva reglementează autoturismele, camioanele, autobuzele, remorcile grele, motocicletele şi tractoarele de mare putere şi defineşte elementele care trebuie încercate în timpul inspecţiilor tehnice auto, metodele de încercare, defectele şi evaluarea acestora. De asemenea, directiva introduce cerinţe minime privind infrastructura de inspecţie, formarea inspectorilor şi organismele de supraveghere.
În al doilea rând, Cipru, Irlanda şi Slovacia nu au adoptat, publicat şi comunicat Comisiei măsurile naţionale de transpunere a normelor actualizate privind documentele de înmatriculare pentru vehicule (Directiva 2014/46/UE).
Această directivă impune statelor membre să instituie registre electronice de înmatriculare a vehiculelor, cu conţinut armonizat, şi defineşte procedura care trebuie urmată în cazul în care vehiculul nu trece inspecţia tehnică periodică. În cele din urmă, Republica Cehă, Germania, Irlanda şi Slovacia nu au adoptat, publicat şi comunicat Comisiei măsurile naţionale de transpunere a regimului actualizat pentru controlul tehnic în trafic al vehiculelor comerciale (Directiva 2014/47/UE). Această directivă prevede norme comune pentru controlul tehnic în trafic al camioanelor, autobuzelor, remorcilor grele şi tractoarelor de mare putere.
Comisia a transmis aceste solicitări sub formă de avize motivate. Toate statele membre în cauză au acum la dispoziţie două luni pentru a răspunde; în caz contrar, Comisia poate decide să le trimită în faţa Curţii de Justiţie a UE.
UE trage de urechi România pentru inadaptarea regulilor după care se face ITP-ul
26 ianuarie 2018





Din aceeaşi categorie:
Foto: Noul VW Passat B8. Primele imagini
(5 iulie 2014)
699 vizualizări
UBER România: Am primit asigurări de la Guvern că modificările aduse legii taximetriei nu vor afecta în nicio măsură serviciul nostru şi nici şoferii parteneri
(28 aprilie 2017)
524 vizualizări
Cea mai puternică berlină din lume: Dodge Charger SRT Hellcat cu 717 CP
(15 august 2014)
208 vizualizări
Nissan recheamă maşini în România în scandalul airbagurilor Takata
(18 septembrie 2019)
47 vizualizări
Instanţa supremă a decis că tractorul nu este autovehicul, putând fi condus pe drumurile publice fără a deţine permis
(13 aprilie 2017)
183 vizualizări
Vânzările Dacia în Germania, în creştere
(5 ianuarie 2014)
68 vizualizări
Citroen creşte producţia lui C4 Cactus pentru a face faţă cererii
(25 octombrie 2014)
88 vizualizări
Compania care deţine marca Jaguar a schimbat numele unui maşini din cauza virusului Zika
(3 februarie 2016)
112 vizualizări
Toyota, cel mai mare producător auto şi în 2015
(27 ianuarie 2016)
216 vizualizări
Noul model Volvo XC60 este disponibil pentru test drive pe piaţa din România
(15 octombrie 2017)
451 vizualizări
Ţările din Europa care vor să elimine maşinile Diesel de pe şosele
(21 aprilie 2017)
544 vizualizări
Cum radiezi o maşină pe care o dai la REMAT pentru a obţine un ecotichet
(25 martie 2021)
823 vizualizări
Germania a format o alianţă cu Italia şi ţări din Europa de Est, inclusiv România, care se opun renunţării treptate la vehiculele convenţionale din 2035
(14 martie 2023)
59 vizualizări
Cele mai bune motoare pe benzină cu un consum redus
(20 iulie 2020)
567 vizualizări
Video: Michael Schumacher testează siguranţa noului Mercedes-Benz C-Class
(15 decembrie 2013)
146 vizualizări
Percheziţii la RENAULT! Ar putea avea legătură cu scandalul noxelor
(14 ianuarie 2016)
51 vizualizări
Samsarii din România câştigă 45 milioane euro anual din modificarea kilometrajului. Şapte din zece maşini second-hand la vânzare în România au kilometri daţi înapoi
(2 octombrie 2018)
121 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole