România nu a transpus Directiva privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule, camioane, remorci, motociclete şi tractoare, care introduce cerinţe minime privind infrastructura de inspecţie, formarea inspectorilor şi organismele de supraveghere. Directiva trebuia transpusă până la 20 mai 2017.
Comisia Europeană a solicitat joi, 25 ianuarie, unui număr de şase state membre, printre care şi România, să transpună Pachetul privind inspecţia tehnică auto, adoptat în 2014, al cărui scop este de a îmbunătăţi inspecţia vehiculelor în UE şi, prin urmare, siguranţa rutieră. Acest pachet este format din trei directive ale UE pe care statele membre trebuiau să le transpună până la 20 mai 2017.
Cu toate acestea, până în prezent, Cipru, Republica Cehă, Germania, Irlanda, România şi Slovacia nu au făcut acest lucru sau au făcut-o numai parţial. În primul rând, Republica Cehă, România şi Slovacia nu au adoptat, publicat şi comunicat Comisiei măsurile naţionale de transpunere a normelor actualizate cu privire la inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor şi a remorcilor acestora (Directiva 2014/45/UE).
Directiva reglementează autoturismele, camioanele, autobuzele, remorcile grele, motocicletele şi tractoarele de mare putere şi defineşte elementele care trebuie încercate în timpul inspecţiilor tehnice auto, metodele de încercare, defectele şi evaluarea acestora. De asemenea, directiva introduce cerinţe minime privind infrastructura de inspecţie, formarea inspectorilor şi organismele de supraveghere.
În al doilea rând, Cipru, Irlanda şi Slovacia nu au adoptat, publicat şi comunicat Comisiei măsurile naţionale de transpunere a normelor actualizate privind documentele de înmatriculare pentru vehicule (Directiva 2014/46/UE).
Această directivă impune statelor membre să instituie registre electronice de înmatriculare a vehiculelor, cu conţinut armonizat, şi defineşte procedura care trebuie urmată în cazul în care vehiculul nu trece inspecţia tehnică periodică. În cele din urmă, Republica Cehă, Germania, Irlanda şi Slovacia nu au adoptat, publicat şi comunicat Comisiei măsurile naţionale de transpunere a regimului actualizat pentru controlul tehnic în trafic al vehiculelor comerciale (Directiva 2014/47/UE). Această directivă prevede norme comune pentru controlul tehnic în trafic al camioanelor, autobuzelor, remorcilor grele şi tractoarelor de mare putere.
Comisia a transmis aceste solicitări sub formă de avize motivate. Toate statele membre în cauză au acum la dispoziţie două luni pentru a răspunde; în caz contrar, Comisia poate decide să le trimită în faţa Curţii de Justiţie a UE.
UE trage de urechi România pentru inadaptarea regulilor după care se face ITP-ul
26 ianuarie 2018





Din aceeaşi categorie:
Înmatriculările Dacia în Franţa au cel mai mare avans de pe piaţă
(3 noiembrie 2014)
52 vizualizări
Volkswagen recheamă 80.000 de maşini Audi pentru reparaţii la sistemul de injecţie
(25 ianuarie 2015)
216 vizualizări
Jaguar recheamă 15.000 de maşini pentru probleme tehnice
(18 august 2013 - Alex POLICALĂ)
144 vizualizări
Topul celor mai bine plătiţi directori din industria auto
(26 iunie 2013)
57 vizualizări
BMW vrea să vândă 100.000 de automobile electrice în 2017
(14 noiembrie 2016)
313 vizualizări
BMW foloseşte o creaţie a unui fotograf român pentru a promova modelul X6
(4 ianuarie 2015)
315 vizualizări
Ce se va întâmpla cu maşinile cu volan pe dreapta din România, după Brexit
(27 ianuarie 2020)
197 vizualizări
Volvo mizează pe piaţa online
(15 decembrie 2014)
83 vizualizări
Percheziţii la RENAULT! Ar putea avea legătură cu scandalul noxelor
(14 ianuarie 2016)
51 vizualizări
Fiat Chrysler investeşte un miliard de dolari în SUA
(9 ianuarie 2017)
53 vizualizări
Creştere accentuată a numărului de maşini cu GPL
(21 februarie 2014)
311 vizualizări
Restituirea taxei auto: ANAF va returna banii inclusiv fără dovada plăţii, certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a vehiculului
(11 octombrie 2017)
1532 vizualizări
FAST ABC Auto Service, o companie dedicată exigenţei clienţilor
(29 octombrie 2013)
991 vizualizări
Cazuri în care românii nu pot înmatricula o maşină second-hand adusă din Germania
(25 septembrie 2019)
198 vizualizări
Ce se întâmplă cu noul Cod Rutier, în 2020
(24 iulie 2019)
206 vizualizări
Volkswagen Arteon, noua maşina lansată de germani
(9 martie 2017)
340 vizualizări
Modificări ale examenului pentru permisul auto
(29 iunie 2017)
205 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole