 Schimbarea regulată a uleiului, rotirea cauciucurilor sau schimbarea curelei de transmisie sunt esenţiale pentru buna funcţionare a autotuturismului. La fel de important este, însă, şi modul în care conducem zi de zi.
Schimbarea regulată a uleiului, rotirea cauciucurilor sau schimbarea curelei de transmisie sunt esenţiale pentru buna funcţionare a autotuturismului. La fel de important este, însă, şi modul în care conducem zi de zi.
	
	Modul în care ne conducem maşina va afecta longevitatea acesteia. Chiar şi şoferii cu experienţă au obiceiuri proaste care pot duce la uzura vehiculului. Necontrolate, aceste obiceiuri înseamnă reparaţii costisitoare, de cele mai multe ori uşor de evitat. Astfel de obiceiuri proaste sunt greu de lepădat, mai ales în cazul şoferilor experimentaţi. Până la urmă, nu contează cât timp petreci la volan, ideea este să ai grijă de maşina ta, ca să nu arunci banii pe reparaţii. Prezentăm mai jos zece din cele mai obişnuite obiceiuri proaste la volan, care pot dăuna maşinii tale:
	
	1. Rămâi cu mâna pe schimbătorul de viteze 
	
	Dacă nu trebuie să schimbi viteza, nu ai nici un motiv să ţii mână pe schimbător. În acest fel, pui greutate pe bucşele din transmisie, care se vor deteriora mai repede. Cea mai bună idee este să ţii ambele mâini pe volan şi să foloseşti schimbătorul de viteze doar când este necesar.
	
	2. Nu foloseşti frâna de mână în parcare 
	
	”Frâna de mână nu este folosită aproape deloc, deşi asta înseamnă că întreaga greutate a maşinii se transferă pe o mică bucată de metal din transmisie (în cazul în care lăsăm maşina în viteză). Această se poate uza şi până la urmă se va rupe, ceea ce înseamnă reparaţii extrem de costisitoare. Prin urmare, foloseşte frână de mână oricând e nevoie”, explică Marcel Boghian, inginer auto.
	
	3. Ţii în maşină lucruri de care nu ai nevoie 
	
	Nimeni nu îţi spune să scoţi, de exemplu, scaunele din spate, dar ar trebui să elimini orice nu-ţi este necesar. Fiecare kilogram în plus afectează consumul de carburant şi modul în care se conduce maşina, pentru a nu mai vorbi despre suspensii, frâne sau alte componente ale trenului de rulare. Aşa că fă-ţi timp, sortează şi păstrează în maşină doar lucrurile esenţiale.
	
	4. Conduci cu rezervorul aproape gol 
	
	De cele mai multe ori, costul unui plin de carburant îţi depăşeşte bugetul, aşa că alimentezi puţin câte puţin. Mulţi şoferi nu ştiu că acest lucru poate duce, în timp, la reparaţii costisitoare. Pompele de carburant moderne se răcesc dacă sunt acoperite de combustibil, astfel că a conduce cu puţin carburant înseamnă că acestea se vor încinge şi uza mult mai repede. Cea mai bună soluţie este ca rezervorul să fie plin întotdeuna cel puţin un sfert din capacitatea lui.
	
	5. Pleci de pe loc şi frânezi brusc 
	
	Nu e ceva complicat. A te juca cu pedala de acceleraţie poate fi distractiv, dar consumul creşte substanţial. La fel şi în cazul frânărilor bruşte: poate uneori sunt necesare, dar nu uita că afectează plăcuţele de frână şi întreg angrenajul. Cea mai bună strategie este să eviţi bruscarea celor două pedale.
	
	6. Turezi motorul când e rece 
	
	Nu e o idee rea să ţii motorul pornit câteva minute înainte de a pleca de pe loc, mai ales în sezonul rece. Motorul se va încălzi puţin, iar uleiul va avea timp să circule pe instalaţii. ”Nu este însă recomandat să turezi motorul în astfel de situaţii. Poate îţi place zgomotul acestuia, dar turarea lui duce la schimbări bruşte de temperatură şi la uzarea anumitor componente. Motorul va suna mai bine şi va funcţiona corect imediat după ce s-a încălzit”, detaliază inginerul Marcel Boghian.
	
	7. Te foloseşti prea mult de ambreiaj 
	
	Să luăm un exemplu: eşti la stop în maşina ta, care are o cutie de viteze manuală, ţii pedala de ambreiaj apăsată, aşteptând schimbarea culorii pentru a demară în trombă. Faptul că forţezi ambreiajul poate duce la uzarea plăcii de presiune şi a rulmenţilor. Cel mai bine este să aştepţi schimbarea culorii semaforului cu maşina scoasă din viteze şi fără să apeşi pe ambreiaj decât atunci când vezi semaforul că indică culoarea verde.
	
	8. Schimbi din viteze în marşarier fără a opri maşina complet 
	
	Atunci când eşti în căutarea unui loc de parcare, se poate întâmpla să faci această trecere mai repede decât este normal. Este un obicei care trebuie evitat cu orice preţ. Operaţiunea în sine solicită la maximum trenul de rulare şi poate duce la deteriorarea acestuia. Cel mai bine este să nu te grăbeşti şi să schimbi vitezele la momentul potrivit.
	
	9. Forţezi frânele 
	
	Să cobori o pantă abruptă poate fi intimidant, aşa că stai cu piciorul pe frână pregătit să o apeşi imediat ce va fi nevoie. Asta înseamnă un efort în plus şi încingerea sistemului de frânare. Mai bine ar fi dacă ai coborî panta într-o viteză mai mică, folosind frâna de motor. Vei descoperi că şi aceasta poate fi la fel de eficace.
	
	10. Ignori semnalele de alarmă 
	
	E uşor să treci peste obişnuitele scârţâieturi sau zornăieli pe care le face maşina ta. Multe dintre aceste zgomote sunt însă semnale de alarmă, care te anunţă că anumite componente s-au uzat şi au nevoie de atenţie. ”Nu aştepta până în ultimul moment, se poate întâmpla ca maşina să te lase când te aştepţi mai puţin. Dacă zgomotele sunt frecvente şi ciudate, mergi cu vehiculul în service şi verifică-l cu atenţie”, concluzionează inginerul Marcel Boghian.
	
	
	SURSA: Adevarul.ro
	
	 
Obiceiuri periculoase care pot afecta funcţionarea maşinii
19 ianuarie 2020
							
						- citeşte totul despre:
- autoturism,
- cauciucuri,
- curea,
- masina,
- sofer,
- greutate,
- viteza
 
 
 
 
 
 
 
 
 (949 vizualizări)
    (949 vizualizări)
							Din aceeaşi categorie:
						
						Modificare a legii care îi vizează pe şoferii ce contestă amenda primită
(21 iunie 2016)
										75 vizualizări
									Presa din Anglia a testat Dacia Duster: Un chilipir, valorează mult mai mult decât dai pe ea
(23 aprilie 2017)
										561 vizualizări
									Efect Brexit: Honda închide uzina din Marea Britanie, 3.500 de locuri de muncă vor fi desfiinţate
(19 februarie 2019)
										36 vizualizări
									Electricele au invadat Salonul Auto de la Paris
(4 octombrie 2016)
										39 vizualizări
									Nissan promite maşina care se alimentează singură
(8 martie 2016)
										237 vizualizări
									Volvo confirmă că va folosi motoare cu trei cilindri din 2016
(24 august 2014)
										109 vizualizări
									Semnal de alarmă în Europa: Estul, cimitirul de maşini diesel al Vestului. Motorina ar putea fi interzisă în UE
(8 noiembrie 2018)
										59 vizualizări
									Curiozităţi din trafic: de ce în unele ţări se circulă pe stânga
(15 ianuarie 2020)
										273 vizualizări
									A fost lansat Kodiaq, cel mai tehnologizat model al Skoda
(2 septembrie 2016)
										270 vizualizări
									Ce maşini second hand din Germania este recomandabil să evitaţi
(27 martie 2017)
										533 vizualizări
									Volkswagen recheamă 80.000 de maşini Audi pentru reparaţii la sistemul de injecţie
(25 ianuarie 2015)
										217 vizualizări
									Cum îţi pregăteşti maşina pentru iarnă. Sfaturi de la specialişti
(26 octombrie 2018)
										69 vizualizări
									Tesla raportează livrări record de maşini în primul trimestru din 2017
(4 aprilie 2017)
										62 vizualizări
									Viitorul Volvo S80 va prelua interiorul digitalizat al noului XC90
(1 iulie 2014)
										142 vizualizări
									Ford Mustang 2015, o ambiţie globală
(8 decembrie 2013)
										346 vizualizări
									Ce şanse are România la noua fabrică VW
(23 noiembrie 2018)
										63 vizualizări
									Top 5 cele mai controversate motoare din România
(6 mai 2020)
										1132 vizualizări
									 Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
								Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
								Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E
 De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
								De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
								Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
 A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
									A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
								 Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
									Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
								 Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
									Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
								„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot 
					
					Curs valutar
2 aprilie 2024
					
EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole






















 
							 
							


