Un anunt de vanzare pentru un automobil BMW M1 postat de un utilizator din Germania pe Ebay a pus pe foc colectionarii auto din intreaga lume. Daca nu era suficient, modelul se pare a fi chiar primul exemplar construit vreodata, in anul 1977, avand seria 001 inscrisa pe sasiu.
Desi nu ne sunt oferite prea multe informatii despre starea masinii, cel care a publicat anuntul ne spune ca automobilul a stat pret de 30 de ani intr-un hambar si ca, cel mai probabil, este necesar sa fie supus unei restaurari complete.
Proprietarul a mai adaugat faptul ca este vorba de primul prototip construit de Lamborghini, model care a fost folosit in cele din urma la participarea in campionatul ProCar. Anuntul a fost postat in urma cu patru zile pe portalul Ebay, avand un pret de inceput de doar 6.800 de dolari.
Pana in acest moment au fost facute 79 de oferte, cel mai mare pret oferit fiind de 81.600 de dolari. Desi pare o oferta buna pentru o masina veche de aproape patru decenii, specialistii spun ca valoarea reala poate depasi milionul de dolari.
Chiar daca in lupta ofertelor au intrat numerosi colectionari auto din toate colturile lumii, este foarte posibil ca si Muzeul BMW din Munchen sa isi doreasca acest exemplar. Desi sunt in posesia altor catorva modele M1, acest prim exemplar construit vreodata ar avea o insemnatate aparte.
Modelul BMW M1 a fost primul model construit vreodata de Divizia BMW MotorSport infiintata in 1972. Acesta a fost lansat in cadrul Salonului Auto de la Paris din anul 1978. Ideea acestui model a plecat de la dorinta conducerii BMW din acele vremuri de a construi o masina care sa fie dedicata exclusiv curselor.
Conform regulamentului FIA, modelul trebuia sa fie construit intr-o serie limitata de doar 400 de exemplare. In anul 1977 a fost construit doar un prim exemplar, urmand ca pana la demararea testelor din aprilie 1978 sa fie finalizate alte sapte. Conform unei intelegeri intre BMW si Lamborghini, acestia din urma ar fi trebuit sa fie responsabili de furnizarea sasiului si a caroseriei pentru noile modele M1.
M1 dispunea de o motorizare cu sase cilindri in linie capabila sa dezvolte 277 de cai putere la 6500 rpm si un cuplu maxim de 330 Nm la 5000 rpm. Vitza maxima care putea fi atinsa era de 260 km/h, in timp ce accelerarea de la 0 la 100 km/h era posibila in doar 5.8 secunde.
La momentul lansarii din 1978, pretul unui M1 era de 100.000 de marci germane. Celebrul pilot Niki Lauda a castigat trei curse din campionatul ProCar la volanul unui BMW M1 in anul 1979.