Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.893 de unităţi, în timp ce în România, livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%.
"2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unităţi. Dacia intră astfel, într-un grup foarte restrâns al constructorilor care fac 500.000 de maşini pe an. Trecem peste jumătate de milion de maşini vândute, fiind printe cei mai dinamici din Europa. Este o sursă de mândrie importantă. Trendul angajat de Dacia este pozitiv, cu o creştere 19%, avans important faţă de 2013. Remarcăm creştere în multe ţări, inclusiv în România", a declarat luni, într-o conferinţă de presă, Jan Ptacek, director comercial Dacia.
Cel mai vândut model a fost Sandero, cu 169.000 de unităţi, din care 80% în Europa Occidentală. În totalul vânzărilor, Sandero Stepway au o pondere de peste 50%.
Pe locul 2 ca vânzări se află Duster, cu 160.318 unităţi vândute, lideri fiind pieţele din România, Franţa şi Spania. Dacia a vândut, de asemenea, 100.000 de modele Logan, cele mai multe în România, dar şi alte ţări din Europa de Est.
Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din maşinile vândute de Dacia în 2014 fiind înmatriculate aici. Marca românească a câştigat anul trecut 0,4 puncte procentuale, ajungând să deţină 2,5% din piaţa regiunii.
Digi 24