Nissan a început, la Londra, primele teste din Europa ale vehiculului autonom al companiei, un automobil electric Leaf modificat, dotat cu camere video şi radare, relatează Reuters.

Rulând cu o viteză de până la 50 de mile pe oră (80 kilometri pe oră), de pe străzi locale până la un drum principal cu multiple benzi de circulaţie, modelul Leaf modificat include genul de tehnologie despre care mulţi consideră că poate fi viitorul călătoriilor.

Marea Britanie a încercat să atragă dezvoltatorii de vehicule autonome, pentru a ocupa un segment dintr-o industrie care ar putea valora 900 de miliarde de lire sterline (1.100 miliarde dolari) la nivel global, până în 2025.

Autorităţile britanice au anunţat recent schimbări care să ofere o singură poliţă de asigurare automobiliştilor care conduc atât convenţional cât şi în sistem autonom. În acest fel, guvernanţii vor să încurajeze apariţia pe şosele a automobilelor autonome începând din 2020.

Atitudinea flexibilă a autorităţilor britanice pentru testarea vehiculelor autonome a ajutat Nissan să aleagă Londra pentru primele sale teste din Europa, a arătat directorul pentru cercetări al Nissan din Silicon Valley, Maarten Sierhuis.

”Nu putem merge oriunde în Europa să testăm vehicule autonome pe drumuri”, a spus Sierhuis.

Testele din Londra au loc în zone mai puţin circulate, din apropierea centrului expoziţional ExCeL şi în zona London City Airport.

Nissan a discutat cu autoritatea de reglementare Transport for London şi poliţia, înainte de teste, oferind detalii privind ruta şi regulile pe care le va urma, compania fiind sfătuită să ţină un jurnal complet pe care să îl prezinte în eventualitatea unui incident.

În interiorul vehiculului, acesta poate trece din sistemul de conducere convenţional la cel autonom prin apăsarea butonului Enter, iar un ecran identifică cele mai apropiate vehicule, arătând şi viteza cu care rulează maşina.

Aproape 24 de camere, radare şi lasere sunt instalate în jurul vehiculului, pentru a-l ghida.

Nissan a lansat anul trecut o versiune proprie a tehnologiei de conducere autonomă, numită ProPILOT, în Japonia, şi intenţionează să ofere sistemul pe vehiculul crossover Qashqai în Europa, în acest an.

ProPILOT permite conducerea semi-autonomă pe o singură bandă de circulaţie, în condiţii de autostradă. Sistemul urmăreşte vehiculul din faţa maşinii, marcajele benzilor de circulaţie şi analizează curbele, potrivit directorilor Nissan.