Atunci cand vom avea posibilitatea sa chemam un Uber autonom, este posibil sa ne alegem cu o masina a brandului Mercedes-Benz. Asta pentru ca Daimler, compania care detine marca Mercedes-Benz, a anuntat ca a incheiat un parteneriat cu Uber. Desi inca nu avem detaliile complete ale acestei colaborari, zvonurile din industrie spun ca cei de la Mercedes-Benz se vor folosi de imensa retea a celor de la Uber pentru a-si implementa propriile robo-masini.

Aceasta nu este prima incercare a celor de la Uber de a se asocia cu un constructor auto. Anul trecut suedezii de la Volvo au primit o tehnologie autonoma Uber pe o flota de SUV-uri model XC90 care deja au fost testate in Pittsburgh si San Francisco. Parteneriatul cu Volvo a fost semnat pentru suma de 300 de milioane de dolari. Ei bine, parteneriatul cu Daimler inseamna insa o noua abordare pentru Uber.

Pana acum, planul public al acestora era sa doteze vehiculele unui producator precum Volvo cu tehnologia lor proprie si apoi sa il implementeze. Aceasta miscare elimina soferul si permite celor de la Uber sa isi pastreze intreg tariful. Uber inca intentioneaza sa isi puna planurile in aplicare, dar acum isi fac si o platforma deschisa pentru vehiculele autonome.

CEO-ul companiei Uber, Travis Kalanick, a facut o declaratie pe blogul sau personal, in care a spus ca „pot combina reteaua globala ridesharing cu vehicule de clasa mondiala ale companiilor precum Daimler”. Daimler nu va atinge nici un software sau hardware autonom al celor de la Uber, acest mecanism aratand mai degraba precum sistemul lor actual care leaga soferii proprietari de masini cu pasagerii in schimbul unei reduceri a tarifului.

Prin utilizarea sistemului Uber, Daimler nu va mai avea probleme in a crea o baza de clienti. Si mai important, va scapa si de o cheltuiala, aceea de a construi sistemul de expediere si rutare necesar pentru a conecta persoanele cu masinile. Acum, Daimler se poate baza pe Uber, care si-a petrecut cinci ani si mai mult de 2 milioane de curse pentru a realiza si perfectiona modul in care se pot conecta pilotii cu masinile.

In plus, in cazul in care piata robo-masinilor se prabuseste, daca se va intampla acest lucru vreodata, Daimler scapa aproape neatins. Totusi, nu fiti surprinsi daca Uber va culege mai multe recompense. Mai intai, poate sa ofere acces la masinile de tip self-driving pentru clienti fara a se mai deranja sa asambleze masini. In al doilea rand, acordul dezamorseaza amenintarea Daimler pentru afacerile lor. Travis Kalanick este ocupat sa isi faca propriile tehnologii self-driving, dar daca nu termina inaintea celor de la Daimler nu-i nimic, pentru ca Uber tot va beneficia de aceasta.