Conducerea Lamborghini a planificat intrarea în producţie a conceptului Urus, prezentat anul trecut la Beijing.

Atât Lamborghini cât şi Bentley, ambele deţinute de Grupul Volkswagen, au prezentat conncepte similare de SUV-uri.

Succesul SUV-ului Porsche Cayenne, o altă perlă a grupului Volkswagen, a determinat mărcile de lux să-şi dezvolte prototipuri de lux, în ultimii ani. Lamborghini a renunţat la SUV-uri în anii trecuţi, din cauza eşecului conceptului LM002, destinat a fi un vehicul militar comparabil cu Humvee-ul american. Conform primelor planuri noul Urus, ar fi trebuit să intre la vânzare în 2016-2017.  SUV-ul cu care Lamborghini vrea sa-si consolideze gama ar putea costa aproximativ 160.000 de euro. Urus ar putea fi mai scump decat Gallardo, dar mai ieftin decat Aventador.  Lamborghni Urus, care a fost prezentat drept concept in 2012, va fi motorizat de un V8 supraalimentat de 650 CP şi va împărţi platforma cu viitoarele Porsche Cayenne, Audi Q7 şi VW Touareg.

Pentru Lamborghini, Urus are o importanţă aparte, această a treia linie de modele ar urma sa fie coloana vertebrală a gamei şi ar duce la o extensie a bazei de clienţi.

Conducerea companiei italiene se concentrează pe pieţe mai stabile, dincolo de China, în (Japonia şi Statele Unite), care a început să scadă şi al cărui guvern a introdus legi împotriva achiziţiei de produse de lux.

Anul trecut reprezentanţii companiei prevedeau o vânzare de 3000 de unităţi pe an ale conceptului de SUV.