„Industria auto nu este capabilă să observe că progresul a sufocat-o”, spune Chris Bangle într-un interviu acordat revistei auto Automotive News Europe. Bangle a părăsit în 2009, funcţia de director de design al BMW pentru a-şi înfiinţa propriul studio de design.
Acesta acuză designerii auto din toată industria auto că sunt infectaţi de manierism, bazându-se prea mult pe elemente din trecut. „Există o nevoie reală de schimbare, dar acest lucru nu se petrece”, spune acesta.
Bangle spune că toţi designerii vorbesc de inovaţie dar nimeni nu face nimic pentru a o pune în practică şi uitând parcă să păşească într-o eră nouă printr-un desen revoluţionar. „Până şi prototipurile anticipează viitorul model de producţie. Unde e inovaţia?”, se miră acesta.
Acesta a refuzat mai multe companii auto pentru a le conduce departamentele de design. Acesta recunoaşte că i-a plăcut la nebunie perioada petrecută la BMW dar „trebuie să ştii când să pleci de la petrecere”.
Concepţiile lui Bangle în materie de design, la BMW au generat controverse printre constructorii auto. Este primul care a introdus arhitectura deconstructivistă în designul auto, ceea ce înseamnă prin definiţie non-liniaritate şi manipulări ingenioase ale volumelor, a continuităţii şi structurilor suprafeţelor exterioare. Unul dintre cele mai controversate modele realizate de Bangle a fost BMW seria 7 (E65), introdus pe piaţă în 2001, un contrast fraăpant faţă de predecesorul E 38 Seria 7, caracterizat prin linii ce aminteau mai degrabă de anii 80. Modelul E65 a devenit în scurt timp cel mai bine vândut şeptar al constructorului bavarez.