România i-a lăsat cu gura căscată pe cei de la Top Gear prin numărul mare de maşini de lux. Cele mai noi modele ajung imediat pe şoselele noastre. Dar nu toate. Ziarul Financiar a descoperit câteva mărci de autoturisme care n-au înregistrat nici măcar o înmatriculare în România, în primele 10 luni ale anului 2014 sau chiar mai mult.
De exemplu, Lotus. Marca britanică este importată oficial în România de Forza Rossa care a lansat Lotus în România în 2011. În statistica Poliţiei nu apare niciun Lotus înmatriculat nici în 2014 şi nici în 2013. Singurul model înmatriculat în România a fost înregistrat în 2012. Cel mai bun an pentru Lotus în România a fost 2011, când s-au înregistrat trei maşini noi.
Cel mai scump Lotus disponibil în România este Evora S IPS, care porneşte de la 93.800 de euro cu TVA şi care dispune de un motor de 350 CP ce permite maşinii să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde.
Printre celelalte branduri cu zero maşini noi înmatriculări sunt Acura, divizia premium a celor de la Honda, comercializată oficial doar în America de Nord, Cadillac, care a vândut anul trecut trei maşini noi şi multe branduri chinezeşti, cum ar fi Geely, Great Wall sau Dong Feng şi Chery. Mai sunt, desigur, mărcile americane care s-au retras din Europa precum Chrysler sau Dodge şi unele care nu s-au comercializat niciodată oficial, precum Lincoln.
Tot printre mărcile cu zero înmatriculări este şi Rolls-Royce, celebrul brand britanic, ale cărui limuzine pot ajunge şi la peste 600.000 de euro, constructorul neînregistrând nici un model nici în 2013 şi nici în 2014.