Francezii par să fi prins gustul maşinilor româneşti. Dacia a vândut aproape zece mii de modele în luna ianuarie a acestui an, în Hexagon. A înregistrat, astfel, creşteri ale vânzărilor de aproape şase ori mai mari decât cele ale competitorilor săi.

Mai exact, 14 la sută. Cu atât au crescut vânzările Dacia în Franţa, luna trecută. Asta, în condiţiile în care media pieţei a fost de doar 2,5 procente. Cu maşinile vândute într-o singură lună, constructorul român a acoperit 6,3 la sută din piaţa din Hexagon.

Cel mai popular model a fost Dacia Sandero. Francezii au cumpărat, în ianuarie, 4.633 de unităţi, în timp ce, pe locul doi, se află Dacia Duster. De altfel, Sandero este o maşină des întâlnită pe străzile din Franţa. Se află pe locul doi în topul preferinţelor cumpărătorilor, imediat după un model clasic franţuzesc - Peugeot 208.

Performanţa românilor este cu atât mai notabilă cu cât Renault, grupul din care face parte Dacia, a înregistrat o scădere a vânzărilor la celelalte modele din gamă.