Compania japoneză revine la folosirea agentului de răcire (R134a) pentru aparatele de aer condiţionat de la unele modele Toyota şi Lexus, comercializate în Europa, la presiunea opiniei publice din Germania.

Substanţa R134a a fost interzisă la aparatele de climatizare ce au fost instalate pe maşinile produse în Europa de la începutul anului, din considerente de protejare a mediului.

Toyota afirmă că a echipat trei modele cu vechiul agent de răcire pentru a respecta siguranţa clienţilor, mai ales din cauza controverselor iscate în Germania.

Compania germană, Daimler, a fost singura care a refuzat să se conformeze normei europene, cosiderând că substanţa alternativă sugerată este puternic inflamabilă.

Daimler răspunde la provocarea normativelor franceze care interzic folosirea lui R134a, la modelele Mercedes. Ca atare autorităţile franceze au refuzat să înregistreze înmatriculările de modele Mercedes cu acest tip de freon.

Scandalul dintre compania germană şi statul francez se va soluţiona la Curtea de Contencios din Franţa.

Acest scandal a afectat 60% din vânzările companiei Daimler în Franţa.