Volkswagen a prezentat o versiune de 270 de cai putere a motorului diesel de 2.0 litri şi a oferit noi informaţii despre transmisia automată DSG cu 10 trepte de viteză. Volkswagen continuă să ofere noi dovezi ale progresului tehnologic atins în laboratoarele sale de inginerie. Constructorul german a organizat o prezentare specială în cadrul uzinei sale din Wolfsburg pentru a prezenta un nou motor diesel de performanţă, capabil să revoluţioneze tot ce ştiam până acum în materie de cilindree şi cai putere.
Propulsorul, bazat pe actualul agregat EA288 de 2.0 litri diesel, a fost modificat pentru a stabili noi standarde. Comparativ cu actualul diesel bi-turbo de 240 de cai putere, noul agregat promite să fie cu 14% mai eficient şi mai puternic.
Pe lista îmbunătăţirilor aduse se află un turbocompresor electric, un sistem de injecţie common rail de nouă generaţie, care operează la o presiune de 2500 bar, şi un nou sistem de control variabil al valvelor. Cu 270 de cai putere la dispoziţie, noul motor 2.0 TDI livrează cu aproape 10 cai putere mai mult decât cea mai nouă versiune a dieselului V6 de 3.0 litri, regăsit pe Volkswagen Touareg.
Chiar dacă nu există informaţii despre momentul motor, este de aşteptat ca acesta să fie vizibil mai generos decât cel de 500 de Nm, oferit de versiunea de 240 de cai a aceluiaşi motor.
Noua transmisie DSG cu 10 rapoarte
Cu ocazia prezentării noului motor, Volkswagen a oferit detalii noi şi despre transmisia DSG cu 10 rapoarte pe care o va lansa în viitorul apropiat. Cutia de viteze automată, cu dublu ambreiaj, este derivată din DSG-ul actual cu şase trepte şi poate administra un cuplu motor de până la 550 de Nm.
Cutia va intra în producţie în 2016 şi va fi asociată chiar şi motorizărilor cu patru cilindri. Ea va putea oferi o funcţie de coasting, care decuplează motorul în momentele în care cel de la volan nu accelerează, asemeni PDK-ului de la Porsche. Nu va lipsi nici sistemul de recuperare a energiei electrice în momentul frânării.
Sursa: Automarket.ro