Mazda a dezvăluit noua generaţie a decapotabilei MX-5. Cel mai popular roadster a ajuns la a patra ediţie şi va fi expus în cadrul Salonului Auto de la Paris, scrie Automarket. Noul model a debutat simultan în trei colţuri ale lumii: Statele Unite, Spania şi Japonia.
Noua generaţie MX-5 este construită pe o platformă complet nouă. Este vorba despre prima platformă SkyActiv cu tracţiune pe spate. Mazda MX-5 este cea mai compactă propunere din istoria de 25 de ani a modelului, fiind cu 105 mm mai scurtă, însă este şi cu 10 mm mai lată şi cu 20 de mm mai scundă. Noua generaţie MX-5 măsoară 3915 mm lungime, 1730 mm lăţime şi 1235 mm înălţime. Structura este creată în mare parte din aluminiu, fiidna mai uşoară cu 100 kg decât vechiul model. Rigiditatea structurală a crescut considerabil, iar centrul de greutate a fost coborât, ceea ce alcătuieşte premiza unei ţinute de drum impecabile. Noul şasiu din aluminiu a fost botezat SkyActiv. Noul MX-5 rămâne consecvent propulsiei posterioare, garantând în continuare sportivitate.
MX-5-ul îmbracă noua gândire de design „Kodo“, întâlnită deja pe modele precum Mazda6, Mazda3 sau Mazda CX-5. Linia sportivă ale modelelor enumerate este materializată pe noul MX-5, cu blocuri optice ascuţite, cu o grilă frontală generoasă şi bine conturată şi cu un spoiler faţă gata să inhaleze cantităţi mari de aer pentru răcirea motorului. Pragurile laterale, liniile musculare ale posteriorului, jantele de 18 inch din aliaj şi pasajele roţilor completează profilul sportiv. Posteriorul păstrează o simetrie cu partea frontală, oferind stopuri cu lumini LED şi o formă ascuţită. Evacuarea dublă aminteşte tuturor că vorbim despre o maşină sport
Interiorul preia din estetica lui Mazda3, încercând să fie cât mai simplist, cu o ergonomie exemplară şi un ecran multimedia ce încearcă să mai preia din funcţiile principale. Plasticul folosit este unul moale, alternând cu inserţii lucioase. Mare parte in butoane au dispărut, fiind înlocuite de un ecran de 7 inch, similar cu cel găsit pe Mazda 3. Habitaclul este acoperit cu un acoperiş rabtabil din pânză şi oferă spaţiu pentru două persoane. Cel mai probabil, portbagajul a crescut şi el în dimensiuni.
Intrarea în gamă va fi asigurată de un motor pe benzină de 1.5 litri SkyActiv-G, care dezvoltă 100 de cai putere şi 150 de Nm. Un motor aspirat, conform normelor de poluare Euro 6. Propulsorul va lucra cu o transmisie manuală cu şase trepte.
De-a lungul celor trei generaţii, MX-5 s-a bucurat de un succes nebun, reuşind să devină cel mai vândut roadster din istorie. Nu e de mirare că Mazda anunţă că până în august 2014 a reuşit să vândă 947.000 de unităţi MX-5 la nivel global.
Sursa: Automarket