Englezii de la Jaguar au publicat detalii noi despre viitorul lor model de clasă medie, XE, scrie Automarket.ro. Competitorul lui Seria 3, C-Klasse, IS şi A4 vine cu o caroserie realizată dintr-un aliaj special de aluminiu şi promite atât versiuni ecologice, cât şi o variantă de performanţă. Jaguar XE, viitorul model de clasă medie al mărcii britanice, promite o adevărată revoluţie în acest segment, în special în ceea ce priveşte producătorii premium. Englezii au anunţat că vor folosi aluminiu pentru mai mult de 75% din caroseria lui XE, lucru nemaiîntâlnit în rândul unui model premium aparţinând acestui segment. Mai mult decât atât, Jaguar va folosi un aliaj special de aluminiu, numit RC 5754, dezvoltat special pentru XE şi făcut cu un procent mare de metale reciclate. Noul material le va asigura acestora o rigiditate torsională ridicată a caroseriei şi o masă totală mai redusă decât a unui model echivalent cu aceleaşi dimensiuni.  Pe lângă faptul că este primul model din lume care va folosi noul aliaj de aluminiu "RC 5754", XE va fi primul Jaguar construit la noua fabrică din Solihull a mărcii britanice. Producţia va demara la scurtă vreme de la prezentarea oficială, programată pentru data de 8 septembrie. Noul XE promite să fie un concurent de top în zona premium a segmentului D, disputat în prezent de Audi A4, BMW Seria 3, Mercedes-Benz Clasa C, Lexus IS, Infiniti G37 şi Volvo S60. În ceea ce priveşte motorizările noului Jaguar XE, englezii au specificat de la început că vor folosi noua gamă Ingenium pentru acest model. Printre versiunile care ies în evidenţă se numără cel mai economic model al gamei, al cărui tren de propulsie nu a fost încă dezvăluit, care promite să obţină un consum mixt de numai 4.0 litri la sută. Cea mai performantă versiune a lui Jaguar XE, care va primi denumirea XER-S, este aşteptată să primească un motor V8 supraalimentat de 5.0 litri, care îl va face capabil pe modelul britanic să atingă o viteză maximă de peste 300 km/h.