Francezii de la Renault vor folosi platforma modulară a lui Qashqai şi X-Trail pentru următoarea generaţie a lui Espace, potrivit Automarket. Cu ajutorul acestei platforme, concernul franco-japonez a reuşi deja să-şi mărească economiile cu 7%. Renault Espace, monovolumul mare al mărcii franţuzeşti, va primi o nouă generaţie în 2015 şi aceasta va fi echipată cu o versiune modificată a noii platforme CMF a grupului Renault-Nissan. Respectiva platformă este modulară şi a debutat în 2013 pe modelele Nissan Qashqai, X-Trail şi Rogue, acesta din urmă nefiind comercializat pe piaţa europeană. Platforma CMF de la Renault-Nissan este echivalentul franco-japonez al platformei MQB a Grupului Volkswagen sau al platformei EMP2 de la Peugeot-Citroen. La fel ca platformele de mai sus, aceasta are beneficiul de a fi mai uşoară decât cele pe care le înlocuieşte, suportă mai multe tehnologii şi motorizări noi – multe nelansate pe piaţă şi poate să împartă numeroase componente între modele.
Datorită platformei noi lansate în 2013, Alianţa Renault-Nissan a crescut economiile la nivel de grup cu 7% în decursul anului trecut, urcând de la 2.69 miliarde de euro la 2.87 miliarde de euro. În 2014, alianţa franco-niponă vrea să ducă economiile la 3.5 miliarde de euro datorită acestei platforme şi a altor măsuri de eficientizare a reţelei. Până în 2016, Renault vrea să economisească 4.3 miliarde de euro pe an datorită colaborării la nivel de grup cu Nissan şi Daimler. Cu ajutorul unei platforme modulare, cum este CMF, Alianţa Renault-Nissan vrea să-i prindă din urmă pe nemţii de la Volkswagen Group şi pe japonezii de la Toyota Motor Company. La fel ca alţi producători care s-au concentrat pe Bătrânul Continent, şi francezii de la Renault au avut o scădere a vânzărilor, dar aceasta a fost contrabalansată de faptul că marca Dacia a înregistrat succes pe fiecare piaţă pe care a fost comercializată, iar vânzările Nissan sunt în creştere de la un an la altul datorită gamei de SUV-uri.
Renault va dezveli versiunea de serie a primului model din gama Initiale Paris în octombrie, în cadrul Salonului Auto de la Paris. Acest model este aşteptat să fie înlocuitorul lui Espace, dar reprezentanţii producătorului au refuzat să comenteze speculaţiile referitoare la tipul de automobil pe care îl vor lansa, cu toate că au prezentat la Frankfurt, cu un an în urmă, un crossover premium numit INITIALE PARIS, al cărui design sugera un viitor monovolum mare. În primă fază, întreg proiectul „Initiale Paris“ era văzut ca o versiune de echipare de top care să fie oferită pentru anumite modele din gamă, dar strategii companiei, în frunte cu Tavares, fostul numărul doi de la Renault-Nissan, au decis că nu ar fi suficiente câteva versiuni de top pentru a transforma Initiale Paris într-un brand profitabil.
Sursa: Automarket