Jurnalul Prahovean v-a informat despre situaţia proiectului singurului giratoriu suspendat din România. Pe scurt, licitaţia a fost câştigată de o asociere între SCT Bucureşti şi SC Asfalt Sud Expert SRL Ploieşti.

Cele două firme au decis să încheie contracte cu mai mulţi subantreprenori locali, iar deşi firmele prahovene şi-au făcut treaba, facturile lor nu au fost încă plătite de către SCT Bucureşti, firmă în contul căreia Consiliul Judeţean Prahova, beneficiarul lucrării, a plătit zeci de miliarde pentru lucrările recepţionate.

Vă promiteam date despre acţionarii companiei. Potrivit paginii oficiale de internet a companiei acţionarii SCT sunt:

 

Do-FI SOUTH-EAST HOLDING GMBH VIENA AUT               50 %

CCCF BUCUREŞTI                                                            19,6%

APOSTOL SORIN                                                              12,2 %

A.V.A.S. BUCUREŞTI SECTOR 1                                          4,5%

Persoane fizice                                                                     8,7 %

Persoane juridice                                                                  4,7 %

 

Interesant este că Horia Simu, directorul general „plecat în străinătate” al SCT Bucureşti este fostul acţionar majoritar al CCCF Bucureşti, fiind considerat de presa economică „unul dintre regii cuprului din România. Tot din presa economică aflăm că Simu „a vândut prin intermediul societăţii CCCF pe care o controlează un pachet reprezentând 62,2% din acţiunile firmei de construcţii SCT Bucureşti (SCTB) prin două tranzacţii deal derulate pe piaţa RASDAQ în valoare de numai 6,4 milioane de lei (aproape 1,6 milioane de euro)”.

"Firma CCCF fiind în insolvenţă de mai mult timp, avea nevoie de lichidităţi pentru creditorii de la masa credală şi ca să nu o afecteze am decis să vindem SCT Bucureşti", declara Horia Simu pentru Ziarul Financiar. Şi Cuprom România, o altă societate deţinută de Simu, s-a luptat cu insolvenţa, semn că omul de afaceri preferă să falimenteze afacerile pe care le deţine.

În astfel de condiţii nu putem să nu ne întrebăm cum de reprezentanţii Consiliului Judeţean Prahova au atribuit o licitaţie unei firme aflată în procedură de  insolvenţă, punând în pericol finanţarea externă a celui mai ambiţios proiect de infrastructură din judeţ.

SCT Bucureşti - abonament la procese de insolvenţă

 

De pe Portalul Instanţelor de Judecată reiese că primul proces în care se solicita  insolvenţa SCT a fost deschis în anul 2009, litigiu care s-a soluţionat după retragerea plângerii creditori. Au mai urmat astfel de procese în 2010, 2011 şi 2013 (încă un dosar) soluţionate după ce reclamanţii şi-au retras plângerile semn că facturile respective au fost, cel mai probabil, plătite.

L-am contactat telefonic pe Marian Enache, reprezentantul în Prahova al SCT Bucureşti, însă domnia sa ne-a explicat că pentru lămuriri asupra facturilor neonorate către subantreprenorii prahoveni trebuie să luăm legătura cu directorii de la Bucureşti ai firmei.

Deocamdată, întâlnirea care ar fi trebuit să aibă loc astăzi a fost amânată pentru vineri, 24 ianuarie, exact ziua în care SCT are o nouă înfăţişare în dosarul de insolvenţă în care 12 creditori solicită falimentul societăţii comerciale.

Jurnalul Prahovean aşteaptă în continuare un punct de vedere de la reprezentanţii Direcţiei de Investiţii din Consiliul Judeţean Prahova. De altfel, am încercat să îl contactăm telefonic şi pe Ion Iordăchescu, managerul de proiect al giratoriului suspendat, însă acesta a avut telefonul închis.

Suntem curioşi dacă autorităţile statului se vor autosesiza şi vor demara o anchetă în legătură cu modul în care a fost atribuită această licitaţie.

Până când vom obţine o reacţie din partea CJ Prahova vom continua să vă prezentăm date despre acţionarii SCT Bucureşti şi despre cine are interes ca firmele de construcţii prahovene să intre în incapacitate de plată.