Proiectul “Creşterea accesibilităţii către partea de nord a polului de creştere, în special către Spitalul Judeţean Prahova, prin realizarea pasajului rutier în continuarea DJ 102 peste DN 1B“ - finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 – 2013 a fost lansat, în iulie 2013, la sediul Consiliului Judeţean Prahova, în prezenţa reprezentanţilor primăriilor din polul de creştere şi a preşedintelui CJ Mircea Cosma. Lucrările au demarat la începutul lunii septembrie 2013, iar acum, cel mai important proiect de infrastructură anunţat anul trecut de Consiliul Judeţean Prahova este în pericol să nu fie realizat.
Lucrarea a fost adjudecată în urma licitaţiei de un consorţiu format din firmele SCT Bucureşti şi SC Asfalt Sud Expert SRL. O echipă în care Asfalt Sud se ocupă cu munca şi realizarea efectivă a proiectului, iar SCT cu...încasările. Că aşa-i în România, unul cu sapa şi unui cu mapa...
Cum reprezentanţii SC Asfalt Sud Expert au constatat că nu pot face faţă singuri situaţiei, au subcontractat o parte dintre lucrări către mai multe firme din Prahova, printre care şi SC Xenia şi Menada SRL, beneficiarul investiţiei fiind în continuare Consiliul Judeţean Prahova.
Subantreprenorii s-au apucat serios de lucru, mai ales că iarna blândă din această perioadă a fost de bun augur pentru constructori care nu au fost nevoiţi să mai întrerupă lucrările din cauza zăpezii.
Cum era şi firesc au început să factureze lucrările realizate către SCT Bucureşti, iar după recepţiile etapelor de construcţie finalizate, facturile au fost acceptate la plată. SCT a facturat lucrările finalizate către CJ Prahova, iar în prima jumătate a lunii decembrie consiliul judeţean a plătit facturile primite.
Până aici lucrurile au avut o desfăşurare corectă, dar abia acum apar problemele. Odată intraţi banii în cont, SCT a uitat să plătească facturile către subcontractanţii prahoveni.
Din păcate situaţia a afectat câteva sute de prahoveni, care lucrează la firmele de construcţii prahovene, care au rămas, astfel, fără bani în perioada sărbătorilor de iarnă deoarece SCT a uitat să îşi onoreze datoriile financiare.
Mai mult, directorul SCT Bucureşti refuză orice discuţie cu reprezentanţii firmelor prahovene, iar situaţia duce la blocajul financiar al firmelor prahovene.
„Firmele noastre sunt complet blocate. Nu înţelegem cum poate conducerea Consiliului Judeţean Prahova să accepte această situaţie care pune în pericol realizarea unui proiect ambiţios de infrastructură. Intenţionăm să ne strângem toţi subcontractanţii şi să blocăm lucrările până când vom fi plătiţi. Trebuie să ne plătim salariaţii, trebuie să cumpărăm materialele de construcţii... Situaţia aceasta trebuie să înceteze. Solicităm conducerii Consiliului Judeţean Prahova să găsească o rezolvare urgentă a acestei probleme”, ne-a declarat managerul uneia dintre firmele subcontractante.
Vom încerca să obţinem în perioada următoare şi un punct de vedere a conducerii Consiliului Judeţean Prahova şi vă vom ţine la curent cu modul în care evoluează lucrurile.
Oricum este anormal ca o firmă din Bucureşti să pună în pericol activitatea şi stabilitatea financiară a unor firme cu prestigiu în domeniul construcţiilor în Prahova.
Vă reamintim că giratoriul suspendat care se va construi la intersecţia spre Păuleşti va avea o rază exterioară de 51 de metri şi o lăţime de 11 metri. Proiectul, unic în România, va fi finanţat din fonduri europene şi va costa 79 de milioane de lei, contribuţia Consiliului Judeţean la această investiţiie fiind de doar trei milioane de lei.