Blocajele rutiere de pe Valea Prahovei sunt faimoase, cele mai multe probleme fiind cauzate de trecerile de pietoni din Comarnic şi Buşteni.
Pentru a scuti turiştii de astfel de probleme, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) vrea să construiască centuri ocolitoare pentru cele două localităţi. Licitaţiile vor fi organizate cât de curând, în speranţa că lucrările de construcţie vor demara până la finalul acestui an. Mai mult, dacă toate lucrurile vor merge conform planurilor autorităţilor, noile centuri vor fi inaugurate până la finalul anului viitor.
„Studiile de fezabilitate sunt gata pentru centura Comarnic şi centura Buşteni, nu la profil de autostradă, la profil de drum naţional, ca să anticipăm un pic şi să descongestionăm traficul pe DN1, nu mai putem aştepta până se termină autostrada. În această toamnă, declanşăm procedurile de licitaţii pentru construcţii, în această toamnă sperăm să înceapă şi lucrările la cele două centuri”, a declarat pentru ProTv Narcis Neaga, directorul general CNADNR.
Pentru a ocoli centrul localităţii Comarnic, reprezentanţii CNADNR propun utilizarea unui drum industrial deja existent, care are însă nevoie de lucrări de modernizare şi trebuie prelungit. Centura Comarnic este gândită să fie paralelă cu DN1 (dar de cealaltă parte a căii ferate) şi să aibă o lungime de trei kilometri. Proiectul nu exclude autostrada A3, care va fi construită la mai puţin de 100 metri, pe celălalt mal al râului Prahova. De asemenea, centura staţiunii Buşteni va ocoli localitatea prin est, fiind gândită să înceapă din zona fostei fabrici de hârtie.
Sumele investite în aceste proiecte vor fi comunicate abia după organizarea licitaţiilor, au mai precizat reprezentanţii CNADNR.