Fotografia tip „selfie” de la Premiile Oscar în care apăreau numeroase vedete nu a fost decât o plasare de produs plătită foarte scump de Samsung, dezvăluie Wall Street Journal.

Samsung a cheltuit aproape 20 milioane de dolari pentru promovare la evenimentul de decernare a premiilor Oscar din 2014, potrivit publicaţiei Wall Street Journal. Compania a obţinut un succes major pe plan de imagine când un „selfie” al mai multor actori celebri a fost realizat cu un dispozitiv Galaxy Note 3. Tweet-ul care includea imaginea a fost cel mai partajat din istoria Twitter.

Potrivit WSJ, momentul selfie-ului a fost într-o oarecare măsură planificat, deşi a părut a fi o idee de moment a prezentatoarei evenimentului, Ellen DeGeneres. Înţelegerea dintre firma de publicitate angajată de Samsung, Starcom MediaVest, şi organizatorii evenimentului prevedea ca terminalele companiei să apară în timpul Oscar 2014.

Ideea cu selfie-ul i-a aparţinut lui DeGeneres, dar aceasta nu s-a gândit, iniţial, să folosească neapărat un smartphone Samsung, dovadă că a partajat imaginea pe Twitter de pe un iPhone. Cei care i-au sugerat să realizeze imaginea cu un terminal Samsung, deoarece compania este sponsor, au fost cei de la canalul de televiziune ABC, care a transmis evenimentul.

Fotografia îi include pe Ellen DeGeneres, Angelina Jolie, Brad Pitt, Meryl Streep, Julia Roberts, Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Lupita Nyong'o, Kevin Spacey, Channing Tatum şi Jared Leto.

Gala Oscar are o audienţă uriaşă, astfel că 30 de secunde de reclamă în timpul evenimentului pot costa 1,8 milioane de dolari, estimează firma de cercetare a pieţei Kantar. WSJ estimează că Samsung a plătit, doar pe reclame, peste 18 milioane de dolari. La această sumă se adaugă costurile cu plasarea de produse în timpul evenimentului. Suma este uriaţă, dacă ţinem cont de faptul că, din 2009 şi până astăzi, compania a cheltuit pe promovarea la Oscaruri 24 milioane de dolari, adică în jur de 5 milioane de dolari pe an.

Însă 20 milioane de dolari nu mai este o sumă atât de mare dacă ţinem cont de rezultatele obţinute de companie: la momentul de vârf al show-ului, brandul Samsung era menţionat, în medie, de 900 de ori pe minut pe reţelele de socializare online, conform datelor oferite de firma Kontera.