Tehnologia este extrem de utilă, dar vine la pachet cu multe riscuri. Iar locaţia activă pe dispozitivele pe care le foloseşti e unul dintre ele.

 

În era în care trăim, mai toată lumea are un telefon în buzunar şi nici măcar nu se mai poate folosi termenul de telefon inteligent, din moment ce toate dispozitivele oferă cam acelaşi lucru acum. Partea mai puţin luminoasă a noilor tehnologii e faptul că giganţii digitali ştiu cam totul despre tine.

 

Pentru cele mai multe aplicaţii ai nevoie de un cont activ, dar sunt altele care-ţi cer inclusiv locaţia. Sigur că ai nevoie să ţi-o dezvălui atunci când călătoreşti cu Uber sau când comanzi mâncare prin intermediul unei aplicaţii. Dar o locaţie activă poate dezvălui despre tine mai multe decât crezi.

 

Un studiu de amploare dezvăluie pericolul la care te expui zilnic atunci când aplicaţiile au acces la locaţia ta: e vorba de informaţii personale, la modul general. Dar asta înseamnă că aplicaţiile respective îţi ştiu comportamentul de zi cu zi, deplasările, interesele şi obiceiurile de consum. Iar asta înseamnă enorm în era digitală.

 

Pericolul la care te expui din cauza locaţiei active

Toate aceste informaţii pe care le obţin aplicaţiile despre tine înseamnă zeci de miliarde de dolari pentru giganţii digitali. Ele sunt folosite pentru a fi targetat ulterior cu tot felul de oferte, tocmai pe baza locaţiilor pe care le vizitezi. Pe baza informaţiilor adunate, se ştie totul despre tine: vârstă, starea de sănătate, religia şi afinităţile politice.

 

Este ceea ce fac, de fapt, giganţii digitali.

 

Multe dintre aplicaţii, indiferent că vorbim de modele iOS sau Android, îţi cer acceptul pentru accesarea locaţiei. Ba chiar Apple şi-a pus Facebook şi Google în cap cu noile politici de confidenţialitate. Probleme pare mai mare în cazul Google, mai ales că în urmă cu câţiva ani se descoperise că gigantul continua să urmărească obiceiurile de consum şi de comportament ale utilizatorilor chiar şi după ce locaţia era dezactivată.

 

Studiul pe care-l menţionam, realizat de cercetători din Italia şi Marea Britanie, arată un volum uriaş de date colectate.

 

Cum s-a desfăşurat studiul

Pentru a demonstra acest lucru, un grup de cercetători a creat o aplicaţie specială care a avut acces la locaţia utilizatorului. Şi astfel s-a demonstrat cât de uşor pot fi colectate aceste date. Aplicaţia specială – denumită TrackAdvisor – a fost instalată pe telefoanele a 69 de voluntari. A funcţionat timp de două săptămâni, perioadă în care a înregistrat nu mai puţin de 200.000 de locaţii.

 

Aplicaţia a a identificat nu mai puţin de 2.500 de locaţii distince şi a adunat 5.000 de informaţii legate de demografie şi personalitate. Mai mult, s-a putut afla şi situaţia economică a utilizatorilor în cauză, apartenenţa etnică şi religia.

 

Iată câte pot afla, de fapt, despre tine giganţi digitali doar prin simplul fapt că au acces la locaţia ta.

 

Ideea este destul de simplă. Cu cât limitezi cât mai mult posibil accesul aplicaţiilor la locaţia ta, cu cât poţi fi mai protejat. Ar fi bine, aşadar, să mergi în setările telefonului sau ale contului şi să activezi opţiunea, dacă ţi se permite, de a-ţi fi accesată locaţia doar cu acceptul tău, pentru fiecare aplicaţie în parte şi nu la comun.

 

 

 

 

Sursa: www.playtech.ro