Gigantul de distribuţie Amazon a lansat ostilităţile împotriva giganţilor Google şi Apple, luând decizia ca aceştia să nu-şi mai vândă pe platforma sa device-urile care oferă difuzarea de conţinut streaming video, informează AFP.
În ultimii trei ani, compania ‘Prime Video’ a devenit o parte importantă a subscrierilor la abonamente pentru serviciile ‘Amazon Prime’, mixul global al grupului oferind inclusiv transport gratuit expres pentru 99 de dolari pe an, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al gigantului de distribuţie Amazon.
În consecinţă este important ca dispozitivele cu conţinut streaming pe care le vinde Amazon să aibă o bună interacţiune cu ‘Prime Video’ pentru a evita o confuzie la nivelul clientului, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Grupul din Seattle va elimina astfel de pe site-ul său de vânzări online receptoarele multimedia Apple TV şi ‘cheile’ multimedia Chromecast ale Google.
Aceasta decizie va intra în vigoare la sfârşitul lunii octombrie, conform discuţiilor de pe forumurile online între distribuitorii acestor produse, precizează AFP.
Chiar dacă Amazon va retrage de pe platforma sa cele două produse, el va continua totuşi să vândă device-urile Roku, adaptorarele Fire TV, consolele Xbox (Microsoft) şi PlayStation (Sony).
Decizia vine la numai câteva zile după ce Google şi Apple au anunţat versiuni îmbunătăţite ale dispozitivelor lor, care permit astfel o viteză mai mare viteză de streaming, pe o piaţă în plină expansiune. Amazon va dezvălui săptămâna viitoare noua versiune de Fire TV.
Potrivit firmei de cercetare Parks Associates, device-urile Roku domină piaţa americană, cu o pondere de 37%, faţa de 19% pentru Chromecast, 17% pentru Apple TV şi 14% pentru Fire TV, mai notează AFP.