Unii specialisti in promovare pe retelele sociale considera ca mai pot fi folosite cateva "trucuri" pentru a te face cat mai vizibil pe Facebook si fara sa platesti reclama, chiar daca reteaua de peste 1,6 miliarde de utilizatori si-a modificat in ultima perioada algoritmul de afisare a postarilor in newsfeed.

In prezent, circa 50 de milioane de firme din toata lumea au deschise profiluri business pe Facebook, pentru a se prezenta si promova, spune Neil Patel, unul dintre cei mai influenti oameni din marketingul online.

Patel ofera, pe blogul sau, cateva sfaturi pentru a creste vizibilitatea unei afaceri mici, fara a cheltui bani cu reclama pe Facebook. Din aceste sfaturi, am sintetizat urmatoarele "trucuri":
 

  • 1. Posteaza informatii relevante. Facebook favorizeaza postarile site-urilor de stiri, pentru ca vrea pe newsfeed cat mai multa informatie relevanta pentru utilizatori. Chiar daca nu esti un site de stiri, ci o cu totul alta afacere (magazin online, contabil, medic, avocat, instalator, depanator, mester, prestator de diverse servicii) poti sa postezi stiri interesante din domeniul tau de activitate. Aici este bine sa te axezi pe informatii pe nisa ta, adauga Mediashift.org. Axandu-te pe nisa ta de business, poti sa postezi si sa share-uiesti continut de caliate de la publicatii de specialitate. Daca oferi servicii de contabilitate, poti sa postezi ultimele articole despre Codul fiscal, din ziarele de business, de exemplu. Daca ai un studio de arhitectura, poti sa share-uiesti  articole din publicatiile de tip "casa si gradina".
     
  • 2. Fii primul care posteaza stirile importante. Daca esti printre primele pagini care posteaza stiri interesante si relevante pentru publicul tau (potentiali clienti), ai sanse sa obtii o crestere organica pe Facebook. Unii se folosesc de stirile "la moda" in acel moment si fac postari cu acestea, in care isi incorporeaza si propriile mesaje de promovare. Vine un meci important de fotbal si eu vand treninguri pe magazinul online. "Romania - Polonia e luni, de la ora 21.00, pe Arena Nationala din Bucuresti. Se transmite in direct pe postul de televiziune X. Hai, Romania!". Acestui text poti sa-i atasezi o fotografie cu o familie imbracata in treningurile pe care le vinzi prin magazinul tau online (oamenii tin evenual steaguri in maini si incurajeza echipa nationala). Si eventual cu o reducere pe care o oferi suporterilor nationalei, in perioada respectiva. Asta ar fi un exemplu, dar pot fi solutii mai multe si mai bune decat asta.
     
  • 3. Citeaza surse cu autoritate. Daca in postarile tale distribui sau citezi tot felul de site-uri de stiri conspirationiste, alarmiste si exagerate sau alte astfel de pagini web obscure si dubioase, risti sa fii dat mai jos de Facebook.  In schimb, daca citezi si distribui stiri de pe publicatii consacrate, ai mai multe sanse la vizibilitate. "Facebook are o afinitate faţă de anumite pagini" - spune Neil Patel.
     
  • 4. Fa-i pe oameni sa stea mai mult pe postarea ta. Facebook e hotarat sa reduca asa-numitul clickbait (momeala pentru clicuri) din newsfeed. De aceea, stirile exagerate, cu titluri fara acoperire in continut sau minicnoase de-a dreptul devin tot mai putin vizibile pe Facebook. Reteaua de socializare urmareste daca utilizatorii petrec mai mult timp pe o anumita postare sau pe o anumita pagina. Daca, insa, doar dau clic si pe urma pleaca instantaneu e un indiciu ca acolo se face clickbait si ca utilizatorul a fost dezamagit de continut. Asadar, conteaza clicurile, dar mai mult cat priveste efectiv utilizator postarea ta. De aceea, cel mai bine e sa ai postari cinstite, cu acoperire in continut, pe care oamenii staruie si, dupa ce pleaca, revin.
     
  • 5. Diversitatea. Chiar daca ai postari din domeniul tau de business, incearca sa abordezi teme cat mai variate. Castigi vizibilitate pe Facebook daca vii cu postari de calitate, cu infomatii folositoare si care il implica pe cititor, crede Patel.  
     
  • 6. Foloseste live video. Pusa recent la dispozitie de Facebook, optiunea transmisiunii video in direct pe newsfeed ajuta la cresterea vizibilitatii profilului. "Transmisiunile video live sunt de trei ori mai urmarite decat clipurile inregistrate postate pe Facebook", spune Patel, care mentioneaza, totusi, va Facebook sustine ca nu a inregistrat cresteri de audienta datorita acestei optiuni. Transmisiunea video iti arata in timp real audienta, iar apoi poti salva clipul si il poti posta ca pe un video inregistrat.
  • 7. Folosteste si profilul personal. Profilurile personale tind sa capete mai multa vizibilitate  decat paginile Facebook de firma. De aceea, ai putea sa iti promovezi afacerea in paralel si de pe profilul personal si sa iti rogi angajatii sa faca la fel. "Cei mai multi dintre angajatii tai sunt useri Facebook, asa ca pune-i sa dea like-uri si sa distribuie postarile firmei. Totul este permis in razboiul Facebook" - scrie Small Business Trends. Aici am putea sa adaugam si membrii familiei si prieteni, care pot sa dea o mana de ajutor.
     
  • 8. Intra in dialog cu prietenii de pe Facebook. Implica-te si discuta cu fanii sau preietenii paginii Facebook a firmei tale. Raspunde-le la mesaje, poti sa le dai si anumite sfaturi, da-le like-uri, comenteaza (pozitiv pentru ei), reactioneaza cat mai mult la postarile lor.
     
  • 9. Foloseste imagini frumoase si cu mesaj la profil / coperta. Incearca sa folosesti imaginile de profil / coperta ca un mesaj "call to action" catre vizitatorii paginii. De exemplu, poti sa pui in imaginea de profil un produs sau un serviciu cu un pret promotional in saptamana sau in luna respectiva. Poti pune in imagine un text mare cu adresa celui mai recent deschis punct de lucru etc etc.
     
  • 10. Multimedia. Nu te rezuma la a posta texte. Foloseste din belsug fotografiile, inclusiv panoramice, de toate felurile si formatele, clipurile video, sondajele de opinie.
     
  • 11. Foloseste postarile celorlalti utilizatori de Facebook. Daca nu ai prea mult timp sa cauti continut de calitate si interesant pentru a-l posta pe Facebook, poti sa refolosesti continutul postat de altii, mai ales daca este relevant pentru domeniul tau de activitate.
     
  • 12. Foloseste grupurile de pe Facebook. Am mai putea aduga la lista de trucuri si postarile in grupurile de pe Facebook ce reunesc mii de utilizatori interesati de un anumit domeniu. Pe Facebook sunt grupuri de utilizatori pasionati de gatit, de nutritie, de fitness, de masini etc. Vezi cum se potrivesc noutatile pe care le stii tu cu interesele acestor oameni, cere permisiunea de a intra in grup cu pagina ta personala si distribuie acolo informatii relevante si interesante pentru acei oameni, de pe pagina firmei tale. Atentie, sa nu sacai lumea cu mesaje publicitare.