Google a decis să nu mai permită afişarea reclamelor pentru canalele au sub 10.000 de vizualizări, ca urmare a scandalului care a dus la retragerea unor branduri importante de pe YouTube.
Cu efect imediat, YouTube va bloca reclamele canalelor care au mai puţin de 10.000 de afişări. Pragul stabilit nu vizează afişările individuale pentru clipurile video, ci numărul total de afişări realizat de un canal de YouTube, din tot conţinutul publicat.
Măsura luată de Google încearcă să fie un pas în direcţia dorită de advertiseri, aceea ca reclamele să nu mai afişate alături de clipuri care au conţinut ofensator şi pot afecta imaginea unui brand.
Până acum, YouTube nu impunea nicio limită de trafic în ceea ce priveşte posibilitatea folosirii reclamelor. Orice canal nou creat de YouTube putea bifa opţiunea de afişare a reclamelor încă de la primul clip postat.
Google se află sub presiune după ce mai mulţi parteneri importanţi, inclusiv Coca-Cola şi PepsiCo, şi-au retras reclamele de pe YouTube ca urmare a faptului că acestea erau afişate alături de înregistrări care conţineau conţinut rasist sau propagandă teroristă.
Măsura limitării folosirii reclamelor pentru canalele care au peste 10.000 de afişări totale, despre care Google spune că era în dezvoltare încă din noiembrie 2016, nu pare, la prima vedere, o cale eficientă de rezolvare a problemelor. 10.000 de afişări se pot atinge într-un timp relativ scurt şi nu reprezintă neapărat un indicator al calităţii sau valabilităţii conţinutului video.
Mai degrabă, pare genul de măsură anunţată pentru a arăta partenerilor supăraţi că se face totuşi ceva.