Circulaţia feroviară pe ruta Petroşani - Simeria, pe Valea Jiului, rămâne închisă, pentru a treia zi consecutiv, în zona staţiilor Baniţa - Merişor, unde un tren privat de marfă cu 16 vagoane a deraiat, în prezent două trenuri-macara intervenind pentru ridicarea vagoanelor răsturnate şi a locomotivei. Călătorii din trenuri vor fi transbordaţi cu microbuze între staţiile Petroşani şi Pui şi retur, iar trenurile InterRegio de lung parcurs vor circula pe o rută alternativă.
Purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan, a arătat că, pentru asigurarea continuităţii transportului feroviar de călători pe Valea Jiului, pasagerii din trenurile înscrise în circulaţie luni şi marţi vor fi transbordaţi cu mijloace auto între staţiile Petroşani şi Pui şi retur, iar trenurile InterRegio de lung parcurs vor circula pe rută alternativă, prin Filiaşi - Orşova - Caransebeş - Timişoara/Arad.
În prezent, în zona staţiilor Băniţa - Merişor, personalul feroviar intervine cu două trenuri-macara, de câte 250 de tone fiecare, pentru continuarea operaţiunilor de ridicare a vagoanelor răsturnate şi a locomotivei.
Accidentul feroviar de lângă Petroşani, în urma căruia doi mecanici de locomotivă au murit, s-ar fi produs din cauza unei defecţiuni la sistemul de frânare al trenului de marfă, care a deraiat între staţiile Baniţa şi Merişor.
O comisie mixtă Procuratură/Agenţia de Investigare Feroviară (AGIFER) anchetează accidentul.
"Infrastructura feroviară este distrusă pe ambele fire, pe o distanţă de aproximativ 200 metri. După finalizarea anchetei se vor retrage ultimele două vagoane, rămase pe şină, în staţia Petroşani, iar personalul feroviar va consolida linia de cale ferată pentru a permite intrarea în zonă a utilajelor de intervenţie", se arăta într-un comunicat al CFR.
Unele vagoane deraiate au căzut într-o râpă de aproximativ zece metri, traficul feroviar în zonă fiind blocat.
Poliţiştii au întocmit dosar penal pentru ucidere din culpă în cazul accidentului.