Zborurile întârziate sau anulate şi traficul mare de călători din această perioadă au făcut ca Aeroportul „Henri Coandă” din Bucureşti să fie foarte aglomerat în ultimele zile. Pasagerii stau la cozi mari la ghişeele de îmbarcare şi verificare a documentelor.

 

Călători sunt sfătuiţi să se prezinte la aeroport cu 2,5 - 3 ore înainte de decolare, pentru a reuşi să completeze formalităţile pentru îmbarcare.

 

Reprezentanţii aeroportului spun că recomandarea ca pasagerii să vină cu 2-3 ore mai devreme este valabilă pe majoritatea aeroporturilor cu trafic ridicat, precum cele din Paris, Bruxelles, Amsterdam sau Praga. Iar întârzierile de la decolare au loc din cauză că zborurile unor companii ajung cu întârziere.

 

„Acum avem întârzierile care se repercutează de pe traseu, din aeroporturile din Europa. Inclusiv la plecare, pentru că dacă un zbor vine cu întârziere şi ar trebui să îmbarce la o anumită oră, acest lucru nu se mai întâmplă. Aceste întârzieri dau traficul peste cap”, a spus Cristina Giurgea, purtătorul de cuvânt de la Aeropotul Henri Coandă.

 

Luni, pe „Henri Coandă”, tabelele de marcaj aratau că nouă curse aeriene au întârzieri de cel puţin o oră, dintre care spre Praga, Pisa şi Salonic.

 

„Aeroportul depune toate diligenţele, dar noi suntem la sol, noi avem infrastructura pe care o punem la dispoziţia companiilor. În momentul în care o companie are întârziere sau anulează zborul vă imaginaţi ce se întâmplă în aeroport?”, a mai spus Cristina Giurgea.

 

Situaţia de pe Aeroportul „Henri Coandă” nu e singulară. Şi pe alte aeroporturi din România sau din Europa călătorii sunt nevoiţi să aştepte. Mai mulţi pasageri români au reclamat în ultimele zile că au fost notificaţi de companiile aeriene că zborul le-a fost amânat chiar în timp ce se aflau în aeroport.

 

În Marea Britanie, reprezentanţii aeroportului Heathrow din Londra le-au cerut, luni, companiilor aeriene să anuleze 10% din zboruri, din cauza că aeroportul se confruntă cu un stoc mare de bagaje.

 

Cererea vine după ce, în weekendul trecut, sute de pasageri au fost lăsaţi să aştepte peste trei ore pentru a-şi recupera bagajele, fără nicio explicaţie din partea personalului.

 

Companiile aeriene care operează pe Heathrow urmează să decidă dacă vor respecta recomandarea aeroportului.

 

„Ne cerem scuze pentru perturbările cu care s-au confruntat pasagerii în acest weekend. Problemele tehnice care afectează sistemele de bagaje ne-au determinat să luăm decizia de a solicita companiilor aeriene care operează în terminalele 2 şi 3 să îşi consolideze programul luni, 20 iunie”, a declarat un purtător de cuvânt al Heathrow citat de SkyNews.

 

 

 

 

Sursa: www.romania.europalibera.org