Gigantul Kaufland a încasat o amendă uriaşă din cauza unui client, după ce acesta a formulat o plângere care a generat o investigaţie în urma căreia s-a descoperit că operatorul a refuzat un drept cumpărătorului. Ce lege majoră s-a încălcat şi care este valoarea sancţiunii pe care trebuie să o plătească lanţul de supermarketuri, afli în rândurile de mai jos. Iată ce a descoperit ANSPDCP.
Amendă colosală pentru Kaufland România
Discounterul german Kaufland a încasat recent o nouă amendă pentru încălcarea GDPR. Investigaţia a fost demarată după ce o persoană vizată a formulat o plângere în care reclama faptul că operatorul a refuzat să-i furnizeze o copie integrală a înregistrărilor video pentru un anumit interval orar în care aceasta a fost în respectiva incintă comercială.
În urma investigaţiei efectuate s-a reţinut că operatorul avea obligaţia de a comunica o copie a înregistrării ce conţinea imagini privitoare la persoana vizată, ca urmare a exercitării dreptului de acces de către acesta.
Comunicarea imaginilor poate fi efectuată de operator prin luarea măsurilor de obturaţie („blurare“) a acelor fragmente care ar putea să aducă atingerea drepturilor şi libertăţilor altor persoane fizice, dacă este cazul.
Astfel, operatorului îi revine obligaţia de a adopta o serie de măsuri tehnice şi organizatorice, pentru a permite deplina exercitare a dreptului de acces a persoanei vizate, cu respectarea drepturilor altor persoane fizice, în acelaşi timp.
Ce lege majoră a încălcat
În urma investigaţiei, Autoritatea Naţională de Supraveghere a constatat că operatorul Kaufland România nu a comunicat complet înregistrările video solicitate, ceea ce constituie o încălcare a art. 15 alin. (3) din Regulamentul General privind Protecţia Datelor.
Pe cale de consecinţă, Kaufland a fost sancţionat contravenţional cu o amendă în cuantum de 148.46,4 lei (echivalentul a 3.000 EURO).
De precizat că o companie poate fi sancţionată cu interzicerea temporară sau chiar permanentă a activităţii de prelucrare a datelor, la care se adaugă amenzi de până la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri.
Sursa: www.playtech.ro