Ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat duminică seara la Digi24 că este posibil ca în a doua jumătate a lunii octombrie să se ajungă la Bucureşti la o incidenţă a cazurilor de COVID de 6 la mie, prag de la care se intră în sistemul de învăţământ online, cu excepţia grădiniţelor şi creşelor. El a precizat că decizia intrării sau nu a unei şcoli în online se va lua în funcţie de rata de incidenţă anunţată vinerea în localitatea respectivă şi se va menţine pentru durata întregii săptămâni următoare, indiferent de ratele de incidenţă la care se ajunge între timp. 

 

Ministrul a spus că deocamdată, cu o săptămână înainte de începerea şcolilor, nicio localitate din România nu are o rată de incidenţă de 6 la mie, cu excepţia a două comune care erau în carantină, dar una dintre ele nici nu are şcoală. Prin urmare, aşa cum se prezintă lucrurile acum, şcoala ar începe cu prezenţă fizică peste tot.

 

„În Bucureşti, astăzi avem o rată de infectare de 1,02, am depăşit 1 la mie. La 1 august aveam 0,13 la mie, iar pe 31 august de şase ori mai mult, 0,78, deci într-o lună, între 1 şi 31 august, am crescut de şase ori. Vom vedea. În acest ritm, dacă nu înţelegem importanţa vaccinării, este posibil să ajungă şi Bucureştiul, în a doua parte a lunii octombrie, la 6 la mie. A nu se confunda atingerea pragului de 6 la mie cu intrarea în carantină”, a atras atenţia ministrul educaţiei.

 

Sorin Cîmpeanu crede că şi dacă se va ajunge la intrarea şcolilor în online, nu va fi pentru o perioadă lungă, ci pentru două săptămâni. Conform Ordinului comun emis de Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii, se ia în calcul rata de infectare valabilă pentru ziua de vineri a fiecărei săptămâni, iar scenariul stabilit este valabil pentru întreaga săptămână.

 

„Cu alte cuvinte, dacă într-o zi de vineri vom avea 5,99 la mie, toată săptămâna viitoare şcolile vor fi cu prezenţă fizică, chiar dacă luni, marţi, miercuri se ajunge la 6,01 sau 6,05 la mie. Sunt praguri stabilite şi asumate de autorităţile române - INSP, Ministerul Sănătăţii, CNSU”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

 

Cât de pregătiţi suntem pentru şcoala online?

În ceea ce priveşte pregătirea pentru şcoala online, ministrul spune că situaţia accesului elevilor la tablete şi internet este mult mai bună decât la începutul anului şcolar trecut, dar totuşi, încă departe de a se asigura condiţiile unei educaţii satisfăcătoare.

 

„Suntem mult mai bine decât eram la începutul anului şcolar trecut, dar nu suntem atât de bine pe cât ar trebui. Nici din perspectiva conectivităţii, nici a disponibilităţii de echipamente, nici a formării cadrelor didactice, deşi au făcut eforturi admirabile şi - atenţie - nicidecum din perspectiva platformelor dedicate evaluării. Un act educaţional începe şi se finalizează cu evaluare. Nimeni nu are platforme dedicate evaluării, deci evaluările sunt total irelevante. Din acest motiv, ordinul de ministru prevede că la maximum posibil este şcoala online, pentru că nu suntem pregătiţi. Suntem mai bine pregătiţi decât în urmă cu un an, dar nu suntem pregătiţi. Dacă nu suntem pregătiţi, elevii vor acumula pierderi şi mai mari din perspectivă educaţională”, a spus Sorin Cîmpeanu.

 

El a amintit că printr-o ordonanţă de urgenţă s-au achiziţionat tablete în valoare de 100 de milioane de euro şi au fost distribuite 60.000 de laptopuri, dar asta nu e suficient.

 

„Există în continuare zone, dincolo de raportări, în care eu personal nu am avut semnal nici la telefon, nici la laptop, nici la nimic. Deci, în acele zone în care pe harta oficială apărem cu conectivitate disponibilă, ştiu sigur că nu există conectivitate. De-asta trebuie evitat învăţământul online şi învăţământul hibrid”, a punctat ministrul educaţiei.

 

 

 

 

Sursa: www.digi24.ro