Grevă la CFR joi dimineaţă. Din primele informaţii, 19 trenuri au fost anulate. Cei care asigură întreţinerea trenurilor şi-au încetat activitatea în mai multe judeţe din ţară. Este vorba despre depourile din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Braşov, Galaţi, Satu Mare, Timişoara, Arad, Ploieşti, Piteşti, Sibiu. Sunt 1.300 de oameni care protestează.

 

Cei care se ocupă de mentenanţa şi revizia locomotivelor sunt în grevă pentru că CFR Călători refuză să încheie un nou contract de mentenanţă. Există acel protocol conform căreia o locomotivă trebuie să intre în revizie din trei în trei zile.

 

„Vechiul contract de mentenanţă între CFR Călători şi SCRL a expirat în data de 31 decembrie 2019. Deşi nu au existat diferenţe majore pe plata, pe valoarea financiară a contractului, CFR nu a dorit să mai semneze contractul, trecând la înfiinţarea unor puncte paralele de lucru, fapt care ar duce la falimentarea intenţionată a SCRL Braşov. Salariaţii SCLR, în număr de 1.500 de angajaţi, au drepturi restante de recuperat, iar falimentarea intenţionată ar împiedica salariaţii SCRL să recupereze drepturile financiare restante”, explică Ghiţă Nicolae, lider de sindicat SCLR.

 

Ionel Savin, prim vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012, declara, de asemenea, la începutul anului că CFR încearcă „o falimentare mascată” a SCRL.

 

„Oamenii refuză să mai lucreze. Practic, ei (CFR, n.r.)  încearcă să falimenteze SCRL, dar este o falimentare mascată, întrucât declarativ au început prin a spune iniţial că doresc să absoarbă o parte din personalul SCRL, etapizat. Lucrurile au început undeva în luna septembrie 2019, cu o notificare către SCRL precum că ar trebui să îşi retragă angajaţii din patru puncte de lucru, ceea ce s-a şi întâmplat în luna noiembrie. Numai că atunci SCRL i-a notificat prin directorul de la acea dată, care este şi administrator special, întrucât societatea este în insolvenţă, şi le-a spus foarte clar că aceste retrageri de personal vor duce la costuri suplimentare pentru CFR Călători şi, implicit, dacă se continuă aceeaşi politică, va duce la falimentarea SCRL. Lucrurile au continuat, CFR Călători a preluat angajaţii din cele patru puncte de lucru, iar la momentul de faţă angajaţii din cele patru puncte de lucru nu prestează încă activitate de reparaţii, ci sunt puşi să facă alte lucruri care nu ţin de reparaţii. Prestaţiile se fac în alte părţi, la depourile de domiciliu ale materialului rulant, ceea ce încarcă cu costuri CFR Călători", a declarat, marţi, pentru AGERPRES, Ionel Savin.

 

Cele patru puncte preluate de CFR Călători sunt: Medgidia, Sighet, Piatra Olt şi Oraviţa.

 

De asemenea, Savin a precizat că CFR Călători a încercat să inducă ideea că aceste cheltuieli au crescut din cauza SCRL, motivul real fiind "deciziile luate de managerii transportatorului public feroviar de călători".

 

 

 

 

Sursa: www.digi24.ro