Ducu Darie a murit miercuri, la 60 de ani, la spitalul Clinic Fundeni unde se afla internat de două săptămâni. informaţia fiind confirmată de mama lui vitregă, Anca Pandrea , potrivit cancan.ro.

Alexandru Darie suferea de ciroză şi era pe listele de transplant hepatic, iar în ultimele luni starea sa de sănătate s-a agravat.


În urmă cu zece zile, el a fost internat la Institutul Clinic Fundeni, cu o complicaţie la plămâni, spun apropiaţii artistului.

Ducu Darie era managerul Teatrului Bulandra.

Ducu Darie s-a născut pe 15 iunie 1959 într-o familie de artişti, părinţii săi au fost Consuela Roşu şi Iurie Darie. „Cred că de pe la 3 ani, 3 ani şi jumătate, am început să cresc în teatru. Nu exista bonă, baby-sitter şi-aşa mai departe, aşa că părinţii mă luau la repetiţii, la Teatrul de Comedie, unde erau amândoi angajaţi. Era perioada de glorie a Teatrului de Comedie: director era Radu Beligan, iar trupa era de fapt o pleiadă fantastică de actori, de la Dem Rădulescu, Mircea Albulescu, Gheorghe Dinică, Marin Moraru, până la cei mai tineri, care atunci erau Sanda Toma, Grigore Gonţa.

Alexandru Darie a absolvit în 1983 Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale“ Bucureşti. În 1984 a debutat ca asistent de regie la Teatrul de Stat din Oradea. Consacrarea internaţională s-a produs odată cu spectacolul „Visul unei nopţi de vară“ (1991), pe care ziarul „The Guardian“ l-a considerat a fi cea mai bună montare de la producţia cu acelaşi nume semnată de Peter Brook. Spectacolul a fost distins cu premiile pentru cel mai bun regizor şi cele mai bune costume la prima ediţie a Festivalului Naţional de Teatru „I.L. Caragiale“.

În anul următor, a fost invitat de Oxford Stage Company să regizeze „Mult zgomot pentru nimic“, de William Shakespeare, BBC apreciind montarea drept un „eveniment al stagiunii’“.  A mai regizat în Statele Unite, la Performing Arts Centre, New-York „Mizantropul“, de Moliere şi  „Cabala bigoţilor“, de Mihail Bulgakov.

Din 2002, Alexandru Darie conduce Teatrul Bulandra, conferindu-i acestuia un statut unic între teatrele din România, cu artişti de elită şi cu o dimensiune profund europeană.  În 2006, este ales preşedinte al Uniunii Teatrelor din Europa, ducând la bun sfârşit în 2011, două mandate consecutive la conducerea acestei prestigioase instituţii.